Ogłoszenia:

Zmiana udźwigu w Stalkerze bez tajemnic

img
wrz
04

Podstawowy Cień Czarnobyla bez użycia żadnych modów pozwala przenieść 50 kg. To dużo czy mało? AKM 74/2 waży 3,62 kg, obrzyn – niecałe 2 kg, a jeden „Kozak” – pół kilograma. Mody często wywracają te wartości do góry nogami, więc jeśli masz duszę zbieracza, prędzej czy później pomyślisz o podniesieniu tego limitu…

Zmiana udźwigu w Stalkerze nie jest taka trudna, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Pierwsze, co należy zrobić, to wypakować pliki. W tym celu możecie skorzystać z tutoriala, albo użyć któregoś z preferowanych przez Was programów. Następnie otwieracie plik system.ltx dowolnym edytorem tekstowym (gamedata\config) i szukacie takiej linii:

[inventory]
take_dist = 2
max_weight = 50
max_ruck = 56
max_belt = 5 //16
slots = 11

Do zmiany ciężaru, jaki może przenosić postać, potrzebny będzie nam tylko parametr max_weight. Zmieńcie go na przykład na:

[inventory]
take_dist = 2
max_weight = 500
max_ruck = 56
max_belt = 5 //16
slots = 11

Zapisujemy i zamykamy plik. Udajemy się do gamedata\config\creatures i otwieramy actor.ltx – systemowy Notatnik w zupełności wystarczy. Szukamy dwóch wartości: max_item_mass i max_walk_weight.

Pierwszy odpowiada za maksymalną „nośność” bohatera, więc ustawiamy go w ten sam sposób, co max_weight.

max_item_mass = 500

Drugi określa ciężar, który pozwala nam swobodnie się poruszać, więc również zmieniamy go na:

max_walk_weight = 500

No dobra, co dalej? Mamy rozpakowanego S.T.A.L.K.E.R.-a, wprowadziliśmy małe zmiany w dwóch plikach. Przecież nie będziemy wrzucać całej gamedaty do gry…

W tym celu stwórzcie sobie w dowolnym miejscu folder gamedata. W środku niego kolejny o nazwie config i w nim jeszcze jeden o nazwie creatures. Zmodowany plik system.ltx wrzucamy do config, a actor.ltx – do creatures. Tak, by oryginalna struktura plików została zachowana. Inaczej gra nie będzie w stanie ich odczytać. Tak przygotowany folder umieszczamy tam, gdzie mamy zainstalowaną grę.

W analogiczny sposób zmieniamy udźwig w Czystym Niebie i Zewie Prypeci – to te same pliki i te same wartości. Pamiętajcie jednak, że KAŻDA modyfikacja wymaga edycji fsgame.ltx. Zmieniamy tam tylko jedno słowo:

$game_data$ = false| true| $fs_root$|

na

$game_data$ = true| true| $fs_root$|

Bez tej drobnej poprawki nasze przeróbki nie zadziałają.

No dobra, a co z modami do STALKER-a?

Tutaj sprawa jest już nieco bardziej skomplikowana. Można powiedzieć – „co mod, to obyczaj”. Niektórzy twórcy wprowadzają dodatkowe ograniczenia w samych skryptach, jednak można je stosunkowo łatwo obejść. Dla potrzeb tego poradnika przygotowałem sobie trzy tytuły – SGM 2.2 Lost Soul, Lost Alpha i NS2016. Prawdopodobnie do obydwóch tytułów możecie znaleźć gotowe rozwiązania w internecie, ale po co ściągać dodatkowe pliki, skoro można zrobić to samemu?

Na pierwszy ogień idzie SGM. Znajdujemy wartości w plikach, o których pisałem wyżej i zmieniamy kolejno w Actor.ltx:

max_item_mass – 500
max_walk_weight – 500

W system.ltx:

max_weight – 500

Zerknijmy czy na pewno działa…

Z LA nie pójdzie już tak łatwo. Choć mod ma strukturę plików podobną do Cienia Czarnobyla i szukamy w podobnym miejscu (gamedata\config), to wchodzimy jeszcze do folderu lost_alpha, gdzie znajduje się la_skills.ltx. Otwieramy go i edytujemy kolejno:

[endurance_skill_data] 
minimum_max_weight 
maximum_max_weight

minimum_max_walk_weight
maximum_max_walk_weight

Analogicznie do podstawki, tworzymy ścieżkę gamedata\config\lost_alpha, gdzie umieszczamy zmodyfikowane pliki.

Działa?

W NS2016 sytuacja ma się jeszcze inaczej. Otwieramy actor.ltx, znajdujący się w tej samej lokalizacji co zawsze i zmieniamy dokładnie to samo:

max_item_mass – 500
max_walk_weight – 500

Następnie zaglądamy do znajdującego się w gamedata\config inventory_sect.ltx i szukamy znanego już parametru, po czym zmieniamy go jak poprzednio:

max_weight = 500

Ostatnim plikiem jest drrr.script (gamedata\scripts). Zmieniamy trzy linie na samym początku:

local weight_normal = 500
local weight_max = 500
local items_dropped_max = 500

Sprawdźmy, czy nie wprowadzam Was w błąd…

Każda modyfikacja może mieć nieco inną strukturę plików, a tym samym wymagać edycji innych plików, jednak jedno pozostaje właściwie niezmienne – „weight”. Jeśli nie jesteście pewni gdzie szukać, namierzajcie pliki z tym słowem. Będą albo w katalogu config, albo – jeśli autorzy pokusili się o dodatkowe obostrzenia – w scripts.

Zmiana udźwigu w Stalkerze to najczęściej metoda prób i błędów. Jeśli nie uda Wam się za pierwszym razem, próbujcie dalej. W końcu się uda 🙂

Inne tutoriale

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!
  • img
    Zwiększenie udźwigu Odpowiedz
    maj 19, 2021 @ 0:33 am

    Witam, robie wszystko wedlug instrukcji ale udzwig nie zwieksza sie. Dodam ze mam Stalkera z gog.com

  • img
    Zwiększenie udźwigu Odpowiedz
    maj 19, 2021 @ 13:18 pm

    Cień Czarnobyla

    • img
      maj 19, 2021 @ 22:26 pm

      Wyślij gamedatę z tymi zmienionymi plikami i fsgame.ltx. Na maila, na Discordzie, na Fb – obojętnie.

  • img
    sie 3, 2021 @ 16:43 pm

    Witam, jaki program należy pobrać i skąd aby otworzyć pliki gamedata w stalkerze. Posiadam stalkera z GOGa.

    • img
      sie 3, 2021 @ 17:55 pm

      W tutorialach masz co najmniej dwa na ten temat. Zacznij tu – https://centrumzony.pl/jak-rozpakowac-gre/

  • img
    Ciechun Odpowiedz
    sty 1, 2023 @ 17:36 pm

    Podczas synchronizacji gra się wyłącza (Cień Czarnobyla)

  • img
    kwi 3, 2023 @ 18:17 pm

    Czółko. Jak zwiększyć udźwig w Stalker Call of Chernobyl? Robię to co jest opisane na początku notki. Wchodzę w system.ltx i zamieniam udźwig, ale później nie mogę znaleźć actor.ltx, proszę o pomoc, Mam wersję CoC 1.4.22 z Centrum Zony. Jeżeli to też ma znaczenie mam wgrane addony Doctorx Questline 1.18 i Original Weapon Reneval 3 V.6

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *