Po ujawnieniu zwiastuna, szef PR-u GSC Game World, zabrał głos na stronie Xboxa. Pełną treść komunikatu przetłumaczyliśmy na polski. Miłego czytania.
Zwiastun S.T.A.L.K.E.R.-a 2 mamy za sobą i jesteśmy szczęśliwi, że możemy dzielić tę chwilę z graczami i naszymi fanami z całego świata. Mamy szczerą nadzieję, że byliście zarówno zaskoczeni, jak również zachwyceni tą niespodzianką na Xbox Game Showcase, co było naszym głównym celem.
Od samego początku procesu produkcyjnego pracowaliśmy ciężko by stworzyć grę, która spodoba się zarówno fanom oraz nowym graczom. Pierwszym wideo chcieliśmy dać Wam przedsmak atmosfery, której doświadczycie i świata, jaki przyjdzie Wam zwiedzać.
Marka S.T.A.L.K.E.R. od zawsze traktowała o Zonie. Traktujemy ją jako samodzielnego – i bardzo ważnego – bohatera serii. W świecie, który stworzyliśmy, katastrofa w elektrowni atomowej z 1986 roku nie była jedyną, jaka nastąpiła. Druga miała miejsce w 2006 roku i stworzyła Zonę, którą znamy. To niebezpieczne miejsce, pełne mutantów, śmiertelnego promieniowania i dziwnej, anomalnej energii.
Nie jest to jednak odosobnione miejsce niebezpieczne samo w sobie – zagraża też całej ludzkości. Nic nie jest w stanie powstrzymać odwiedzających je eksploratorów.
Łowcy nagród zagłębiają się daleko w Zonę w poszukiwaniu jej skarbów i tajemnic. Niektórzy z nich uciekają przed swoją przeszłością, innych zaślepiają pieniądze, a jeszcze inni – mają obsesję na punkcie prawdy, będącej odpowiedzią na wszystkie tajemnice. Bez względu na to, co ich napędza, ludzie nazywają ich S.T.A.L.K.E.R.-ami.
Jesteś jednym z nich.
W S.T.A.L.K.E.R.-ze 2 tworzymy coś, co chcieliśmy osiągnąć od początku. Po raz pierwszy w historii serii, Strefa będzie w całości otwarta do eksploracji, jako jeden z największych otwartych światów w grach.
To nasz najbardziej immersyjny świat, który tworzymy z miłością i pasją, na jaką zasługuje. Korzystając z najbardziej zaawansowanych technologii sprawiamy, że Zona jest jeszcze bardziej wspaniała niż kiedykolwiek. I możesz ją podbić – lub zginąć, próbując.
Zarówno mutanty, jak i frakcje zamieszkujące Zonę nieustannie wchodzą ze sobą w interakcję. Poprzednie gry z serii S.T.A.L.K.E.R. posiadały A-Life – system symulacji żyjącego świata. Przeprojektowana wersja tego systemu, którą nazywamy A-Life 2.0, będzie kontrolowała świat oraz zamieszkujące go postacie i mutanty sprawiając, że Zona będzie żywym i nieustannie zmieniającym się miejscem. Niezliczone wydarzenia i spotkania losowe będą mogły mieć miejsce dosłownie w każdej chwili – nawet, jeśli jesteś zbyt daleko, by je zobaczyć.
Chcemy, by każdy grający w S.T.A.L.K.E.R.-a 2 mógł doświadczyć unikalnej rozgrywki. Do tego potrzeba znacznie więcej niż A-Life 2.0, dlatego będziecie autorami własnych historii. Pomijając skalę, decyzje, które podejmiesz, będą miały nie tylko krótkoterminowe konsekwencje, ale także zmienią sam świat. Tworzymy ogromną, pełną rozgałęzień historię, której kulminacją będzie jedno z wielu zakończeń. Regularnie będziesz musiał dokonywać trudnych wyborów – i być na tyle odważnym, by stawić czoła ich konsekwencjom.
Wszystkie informacje, jakimi się dzisiaj dzielimy, stanowią zarys największej jak dotąd produkcji GSC. Jesteśmy całkowicie oddani temu projektowi i wkładamy w niego całe nasze serca, by ukształtować najlepsze możliwe doświadczenie, jakim będzie nowy S.T.A.L.K.E.R.
Xbox Series X pozwoli nam spełnić te ambicje. Bez konieczności chodzenia na kompromisy, Xbox Series X doskonale uzupełnia zapowiedź naszej gry, będącej także naszą pierwszą produkcją wydaną na konsolach. Cieszymy się także, że gra trafi do Xbox Game Pass: wszyscy nowi gracze będą mogli posmakować tego, co robimy, zakochać się w naszym uniwersum i zostać pełnoprawnym S.T.A.L.K.E.R.-em. Dbanie o naszych fanów to jeden z głównych filarów naszej filozofii – cieszymy się, że Microsoft podziela tę opinię.
Z naszą niekończącą się i ciągle rosnącą miłością oraz uwagą dla posiadaczy pecetów, jesteśmy niezmiernie podekscytowani zaproszeniem zupełnie nowych graczy na tę szaloną przejażdżkę.
Na pewno będzie warta zapamiętania.
źródło: news.xbox.com