Ogłoszenia:

Wywiad z twórcami moda S.T.A.L.K.E.R. 2 OldConcept

img
paź
17

S.T.A.L.K.E.R. 2 OldConcept celuje w – jak sama nazwa wskazuje – przywrócenie atmosfery oraz fabuły pierwotnego S.T.A.L.K.E.R.-a 2, anulowanego w 2011 roku przez GSC.

Stary projekt oficjalnie nie ma nic wspólnego z powstającym obecnie S.T.A.L.K.E.R.-em 2 na UE, samo GSC wypowiedziało się na ten temat jeszcze w ubiegłym roku. Do tej pory moderzy nie udostępniali wielu materiałów z OldConcept, ale kilka dni temu, niedługo po wypłynięciu tematu sprzedaży SDK X-Ray 2.0 okazało się, że mod powstaje podobno przy użyciu SDK X-Ray 2.0…

Zapraszamy na krótki wywiad z jednym z twórców moda, przeprowadzony przez wschodnią społeczność S.T.A.L.K.E.R.-a, a przetłumaczony przez nas.

DecabristM: Rozumiem, że pełnisz funkcję menadżera społeczności. Możesz powiedzieć nam coś więcej o tym, czym się zajmujesz?

Hudson: Ogólnie mówiąc odpowiadam za to, co będzie pasowało do naszego projektu, a co nie. Na przykład ktoś pokazuje mi model, który zrobił, a ja mówię co usunąć, co dodać.

DecabristM: Jak powstał Wasz projekt i jaki jest jego cel?

Hudson: Przede wszystkim przestudiowaliśmy bardzo dokładnie wszystkie dokumenty projektowe i koncepcje dotyczące starego STALKER-a 2. Zaczęło się od tego, że zaprzyjaźniłem się z naszym programistą, który robi też modele. Okazało się, że dzielimy te same zainteresowania – w tym przypadku starym STALKER-em 2. Potem poznałem kogoś innego, kto tworzy modele, Daniłę Krawczenko. Po tym, jak Daniła zrobił prototyp lokacji, zaproponowałem mu pomysł odtworzenia STALKER-a 2 w jego pierwotnej koncepcji.

DecabristM: Waszym programistą jest Władimir Łagutin, czy ktoś inny?

Hudson: Tak, jak dotąd tylko GladiatorVS (Władimir Łagutin).

DecabristM: Kiedy zaczęliście pracę nad tym projektem?

Hudson: W 2019 roku, chyba w październiku lub listopadzie, nie pamiętam dokładnie.

DecabristM: A na jakim etapie rozwoju teraz jesteście?

Hudson: Na etapie wersji alfa. Musimy stworzyć zupełnie nową Zonę z nowymi lokacjami. Staramy się nie brać prawie niczego z trylogii.

DecabristM: Opowiedz nam o swojej wizji projektu. Co to dokładnie będzie?

Hudson: Globalny, duży mod – prawie jak Lost Alpha. Jak powiedziałem przed chwilą, musimy stworzyć zupełnie nową Zonę, pracy jest naprawdę dużo.

DecabristM: Korzystacie tylko z zasobów starego STALKER-a 2, czy zostawiacie sobie nieco miejsca na kreatywność w kwestii zadań, fabuły, itd? I czyja koncepcja jest Ci bliższa – Lost Alphy czy Oblivion Lost Remake?

Hudson: Tylko STALKER 2 i raczej tak, jak w OLR.

DecabristM: Jakiś czas temu na Waszej stronie została opublikowana grafika z anomalią Zegar Słoneczny. Co możesz nam o niej powiedzieć? Jest niebezpieczna? Jakie są jej właściwości?

Hudson: Anomalia jest praktycznie w całości naszym pomysłem. Narysował ją Nikita Kolesnikov. To mieszanka Karuzeli i Spalacza, którą oparliśmy na informacjach z dokumentów projektowych i jednej z nazw na mapie starego STALKER-a 2. Jej opis:

„Zegar Słoneczny jest Archianomalią typu termograwitacyjnego, składającą się z dwóch części: Rdzenia i Zewnętrznej Powłoki. Rdzeń to mała kula plazmy, a ze względu na działanie zarówno siły grawitacyjnej, jak i termicznej, uformowała się wokół niego >>kołyska<< z mieszanki betonu oraz żelaza. Im bliżej Rdzenia, tym >>kołyska<< gorętsza. Nazwa anomalii wzięła się z jej podobieństwa – głównie przez wystający kawałek metalu w jej centrum – właśnie do zegara słonecznego. Tworzy artefakt Betonowa Gwiazda.”

Szkice koncepcyjne anomalii Zegar Słoneczny

DecabristM: Czy ostateczna wersja moda obejmie miasto Prypeć? Na mapie globalnej starego STALKER-a 2 nie ma Prypeci, chociaż akcja niektórych zadań z dokumentów projektowych toczyła się właśnie tam.

Hudson: Jeszcze nie wiemy. Na pewno będzie miasto Czarnobyl.

DecabristM: Możesz się podzielić tym, co już macie, czy to tajemnica?

Hudson: To tajemnica 🙂

DecabristM: Dobra, to może przejdźmy do pytania, na które wszyscy czekają najbardziej. W jednym ze swoich postów zamieściliście screen z podpisem sugerującym, że pracujecie na X-Ray 2.0. Czy to ten sam X-Ray, którego ostatnio próbował sprzedać Loxotron?

Hudson: Zrzut ekranu zrobiony był przez GladiatoraVS na X-Ray 2.0, a scena została zbudowana w całości z assetów anulowanego STALKER-a 2, ale nie mogę powiedzieć nic więcej.

DecabristM: Skąd to macie? Prezent od Loxotrona? Podpisaliście NDA? [umowę o zachowaniu poufności – przyp. red.]

Hudson: Formalnie podpisaliśmy.

DecabristM: A możesz podrzucić tekst umowy NDA? Czy on też jest objęty NDA? 😛

Hudson: Przepraszam, ale nie, nie mogę.

DecabristM: Dobra, przejdźmy dalej. Na jakim silniku będzie Wasz projekt?

Hudson: Na silniku X-Ray Rentgen-luch.

DecabristM: Zrzut ekranu z posta został wykonany w X-Ray 2.0? Wygląda jak kopalnia Młody Komunard…

Jeden ze screenów rzekomo ze S.T.A.L.K.E.R. 2 OldConcept...
...a tu oryginalna kopalnia Młody Komunard

Hudson: Tak, jest na X-Ray 2.0. Lokacja została nazwana JunKom, ale screen nie jest nasz, a jednego z naszych byłych programistów.

DecabristM: Nie był nigdzie publikowany, o ile dobrze pamiętam.

Hudson: Tak, nigdzie go nie było.

DecabristM: No cóż, dzięki za wywiad. Jakieś słowo dla fanów, czekających na Wasz projekt?

Hudson: Czekajcie i bądźcie cierpliwi 🙂

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *