
Krótki wywiad z GSC, w którym pojawia się wątek – być może – nowego szyfru.
Moją aktualną opinię, jeśli chodzi o zagadki GSC można streścić w jednym słowie: nie. Stopień skomplikowania poprzedniej (“roadmap” zobaczycie tu) uświadomił mi, że albo nie znam tych gier aż tak dobrze, albo że nie jestem fanatykiem, do których moim zdaniem cały ten szyfr był kierowany.
Nie zmienia to faktu, że zacząłem grzebać przy grafice, którą zobaczycie pod koniec poniższego wywiadu. Jak do tej pory niczego konkretnego nie znalazłem, ale dam znać, jeśli coś się zmieni. Tymczasem zapraszam do poczytania krótkiego wywiadu z GSC. Namiary na serwer Discorda, który go przeprowadził, znajdziecie na dole.
Jak radzicie sobie z dużą ilością wiadomości, które otrzymujecie?
Spodziewaliśmy się dużej liczby wiadomości i byliśmy na to gotowi. Uwielbiamy naszych fanów i możliwość porozmawiania z nimi, zawsze jest dla nas wielką przyjemnością.
A co z prezentami dla ludzi, którym udało się rozgryźć Wasz szyfr? Wpłyną jakoś na samą rozgrywkę, czy będą to dodatki czysto kosmetyczne?
Nie możemy powiedzieć co to dokładnie będzie, ale jedno możemy obiecać: nie wpłynie to w żaden sposób na samą rozgrywkę.
Właściwie dlaczego stworzyliście ten szyfr? Kto go wymyślił i czego się po nim spodziewał?
Ciężko stwierdzić kto to dokładnie był; krążą legendy, że pomysł zgłosił jeden z programistów. Głównym celem szyfru było dostarczenie rozrywki, a także rozruszanie i zjednoczenie społeczności – tak, by mogła zagłębić się w świat Zony jeszcze raz. Tym razem dokładnie go badając i szukając rozwiązania w wydarzeniach, które już miały miejsce.
Były jakieś teorie odnośnie rozwiązania, które zapadły Wam w pamięć?
Przez cały czas trwania tej zabawy otrzymywaliśmy setki pomysłów i teorii. Na przykład jedna z nich była związana z latami szkolnymi Siergieja Grigorowicza – ludzie porównywali różne znane fakty i wydarzenia z jego życia, próbując je dopasować do szyfru.
Jak często trafiały się kompletnie “szalone” teorie?
Bardzo często, począwszy od UFO i Yeti, a skończywszy na tajnych organizacjach religijnych i naukowych.
Spodziewaliście się, że gracze zaczną łączyć się w grupy, a nie pracować samodzielnie, by rozwikłać tę zagadkę? Wielokrotnie wspominaliście przecież, że będzie tylko jeden zwycięzca.
Mieliśmy nadzieję, że wszyscy będą pracować wspólnie. W końcu zjednoczenie naszych fanów było jednym z celów, jakie przyświecały stworzeniu szyfru. Mimo tego byliśmy zaskoczeni – sposób, w jaki społeczność się zjednoczyła, był bardzo inspirujący. Te grupy, utworzone na potrzeby rozwiązania zagadki ciągle istnieją, dzięki czemu wielu znalazło nowych przyjaciół.
A jak wypadł Wasz scenariusz w zderzeniu z rzeczywistym czasem rozwiązania zagadki?
Jeśli mówimy o szyfrze jako całości, wszystko poszło mniej więcej tak, jak planowaliśmy. Liczyliśmy na przykład, że druga część zostanie rozwiązana znacznie szybciej, a ostatnie etapy zajmą więcej czasu. Tymczasem kiedy druga część została rozwiązana i udało się rozgryźć schemat, wszystko poszło zdecydowanie łatwiej.
Mieliście jakiś plan na wypadek, gdyby ludzie utknęli lub stracili zainteresowanie?
Ani przez chwilę nie wątpiliśmy w naszą społeczność. Było wiele nieoczywistych wskazówek, więc byliśmy pewni, że w końcu ktoś odkryje właściwą drogę.
Grafika, która ukazywała się po rozwiązaniu szyfru datowana jest na 16. 12. 2019. Jeden z naszych użytkowników zapytał, czy była możliwość uzyskania do niego dostępu przed odgadnięciem frazy kluczowej, ale odpowiedź miał uzyskać dopiero po zakończeniu zagadki. Myślę, że najwyższy czas spytać jeszcze raz: mógłby, czy nie?
Oczywiście śledziliśmy i na bieżąco kontrolowaliśmy proces rozwiązywania kodu i po kolei wprowadzaliśmy następne etapy. Dopóki nasza strona nie została zaktualizowana, nikt nie mógłby zobaczyć grafiki.
Nie pytam kiedy, ale czy w ogóle będzie jakieś podobne do zagadki z szyfrem wydarzenie?
Tak, odpowiedzią na ostatnie pytanie jest grafika. Ciężko stwierdzić, czy jest to początek nowej zagadki, czy po prostu GSC gra nam na nosach; sytuację będziemy monitorować i damy znać, kiedy tylko coś się wyjaśni.
Obiecane namiary na serwer 2.0.2.1. Рентген -> klik