Ogłoszenia:

Wiemy kto pracuje nad dźwiękiem w S.T.A.L.K.E.R.-ze 2!

img
gru
31

Po wielu spekulacjach dowiedzieliśmy się wreszcie, że za stronę dźwiękową w S.T.A.L.K.E.R.-ze 2 będzie odpowiadał niejaki Walentin Parchomienko.

Dźwięk jest ważny. W grach na tyle, że potrafi całkowicie odmienić wrażenia z obcowania z danym tytułem. Do dzisiaj wzdrygam się na myśl o wejściu do X18 choć wiem, że nic mnie tam nie zaskoczy – ciągle jednak pamiętam wrażenie, jakie wywarła na mnie pierwsza wizyta w laboratorium.

Podobnie jest z Control, które obecnie ogrywam; mimo ślicznej grafiki i pokręconej fabuły, to właśnie dźwięk zrobił na mnie największe wrażenie. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, polecam obejrzeć ten materiał.

Do rzeczy. Wielu było rozczarowanych słysząc pierwsze kompozycje przygotowane z myślą o S.T.A.L.K.E.R.-ze 2; wśród najczęściej powtarzających się zarzutów można wyróżnić rzekomy brak klimatu trylogii. Jakiś czas temu, przy okazji otworzenia przez GSC drugiego serwera na Discordzie, na krótką chwilę pojawił się post, z którego dowiedzieliśmy się o konkursie muzycznym, zaplanowanym przez studio:

Witamy wszystkich stalkerów ze Strefy Wykluczenia.
Mamy dla Was wspaniałą wiadomość – jako, że wielu z Was proponowało nam własne utwory, zdecydowaliśmy się rozpocząć konkurs na ścieżkę dźwiękową! Jeśli chcesz podzielić się z nami swoją kreatywnością – ten konkurs jest dla Ciebie.
Zasady:
1. Utwór musi być w 100% Twój. Nie może to być np. remiks.
2. Ogólny klimat muzyki powinien pokrywać się ze stylem ścieżki dźwiękowej oryginalnej trylogii.
3. Utwór należy przesłać na Google Drive i zduplikować na VK.
4. Prace należy wysyłać w wątku na VK i opatrzyć odpowiednim obrazem, jak na przykładzie.
Link do dyskusji: „link”.
5. Musisz zamieścić swoją pracę w trakcie dwóch tygodni – od „data rozpoczęcia” do „data zakończenia” włącznie.

6. Wyniki ogłosimy „data zakończenia +1 dzień”.
W konkursie mogą wziąć udział zarówno soliści, jak i całe zespoły.
Najlepsze prace zostaną opublikowane na naszym profilu, a autorzy dostaną przyjemne prezenty 🙂
Powodzenia wszystkim!
PS: to nie ma nic wspólnego z szyfrem 🙂

Post był ewidentnie niedokończony i nie wiemy nic na temat terminu, w jakim konkurs miałby się odbyć. Podobnie jak nie wiemy, czy jest to ciągle aktualne – okazało się, że pracę nad dźwiękiem w S.T.A.L.K.E.R.-ze 2 rozpoczął niejaki Walentin Parchomenko.

Walentin był zatrudniony wcześniej w Vostok Games i zajmował się muzyką w Fear the Wolves – dość chłodno przyjętym battle royale od twórców Survarium. Parchomenko (podobnie jak np. Siergiej Ten – quest designer S2) ma na swoim koncie również krótki epizod we Frogwares – ukraińskiej firmie znanej głównie z przygodówek o Sherlocku Holmesie oraz inspirowanego twórczością Lovecrafta Sinking City.

Czy oznacza to, że niedługo dowiemy się więcej na temat muzyki w S.T.A.L.K.E.R.-ze 2? Ciężko stwierdzić, ale dzięki poprzednim pracom Walentina możemy mieć wyobrażenie, czego należy się spodziewać w grze…

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *