Jak ten czas leci… Zew Prypeci skończył właśnie 11 lat. Ostatnia część trylogii została wydana dokładnie 2 października 2009 roku. Z tej okazji mamy okazję znowu zerknąć na Skadowsk, tym razem na UE4.
GSC Game World ostatnio udostępnia sporo grafik. Kilka dni temu mogliśmy rzucić okiem na cerkiew pod wezwaniem św. Mikołaja znaną z Czystego Nieba, nieco wcześniej na ATP, a teraz – z okazji rocznicy wydania Zewu Prypeci – na Skadowsk. Statek wygląda dokładnie tak samo, jak zapamiętaliśmy, ale wprawne oko dostrzeże kilka ciekawostek… Zanim jednak wkroczymy do mrocznej krainy teorii spiskowych, rzućcie okiem na oryginał:
Autorem Skadowska na UE4 jest Denis Kudaszew, znany także jako DKUD – przez lata tworzył krótkometrażowe filmy w uniwersum S.T.A.L.K.E.R.-a (i nie tylko), a kilka miesięcy temu został oficjalnie zatrudniony przez GSC. Niedługo przed rozpoczęciem przez Denisa nowej pracy, przetłumaczyliśmy wywiad z nim, przeprowadzony przez SMNS-Games. Tutaj znajdziecie profil Denisa na ArtStation i grafikę ze Skadowskiem.
A teraz przyjrzyjmy się grafice dokładniej, zaczynając od prawej strony – łatwo zauważyć napis “b205”.
B205 był jednym z punktów ewakuacyjnych dla załogi helikoptera wojskowego Ogończa-3 (konkretnie w Kompleksie Przeciwlotniczym Wołkow).
Kolejna ciekawostka to “b28” – czyli następny punkt ewakuacyjny, tym razem z kina Prometeusz w Prypeci.
Trzeciego punktu ewakuacyjnego, oznaczonego w grze jako “b2” nie udało nam się znaleźć, jednak zwróciliśmy uwagę na coś innego – niebieski blask przezierający przez okna przypomina Przemienione Koło – artefakt, jaki mogliśmy znaleźć na zlecenie Brodacza właśnie w Zewie Prypeci.
Wszystkie powyższe znaleziska omawialiśmy na Discordzie – jeśli jeszcze do nas nie wpadliście, to zapraszamy.
Oczywiście różnic jest więcej, ale “nowy” Skadowsk na UE4 wygląda praktycznie dokładnie tak samo, jak go zapamiętaliśmy. Raczej nie ma sensu doszukiwać się tutaj nowych informacji odnośnie S.T.A.L.K.E.R.-a 2, ale… kto wie 😉
Żeby się tylko nie okazało, że GSC pójdzie po linii najmniejszego oporu i po prostu odtworzy lokacje z oryginalnej trylogii i tylko dorzuci jakieś łączniki pomiędzy nimi….