Pierwsza część Sim Settlements zdobywa uznanie fanów Fallouta 4. W ostatnich dniach pojawiły się informacje na temat Sim Settlements 2 i krótki zwiastun tego, co zawierać będzie nowa wersja moda.
Fallouty od Bethesdy można lubić lub nie, ale nie sposób odmówić im kilku dobrych pomysłów. Inna sprawa, że zwykle rozwijają skrzydła dopiero po zainstalowaniu modów. Sim Settlements to właśnie taki mod – urozmaica jedną z lepszych mechanik “czwórki”, czyli budowanie osad.
W podstawowej wersji gry ciężar obrony i rozbudowy osad spoczywał tylko na naszych barkach. Na późniejszych etapach rozgrywki prośby o pomoc przed atakiem potrafiły wytrącić z równowagi niejednego… Szczególnie, jeśli po dotarciu na miejsce okazywało się, że agresorem, z którym nasi osadnicy nie mogą sobie poradzić, są trzy Muchy mięsne.
Sim Settlements wyszedł naprzeciw oczekiwaniom graczy; po zainstalowaniu moda NPC zakasywali rękawy i zabierali się za budowanie – jedyne, co musieliśmy zrobić, to wyznaczyć odpowiednie strefy, w których powstaną konkretne rodzaje budynków. Mod zmieniał też nieco system potrzeb osadników i nagród dla gracza, co czyniło osadnictwo trudniejszą, ale bardziej satysfakcjonującą sztuką.
Autor moda niedawno ogłosił, że powstaje Sim Settlements 2. Kolejna odsłona przyniesie ze sobą szereg zmian – część z nich zobaczymy na zwiastunie:
Największą nowością, która jeszcze bardziej zwiększy znaczenie odbudowy Wspólnoty, jest wprowadzenie całkiem nowej linii fabularnej. Sim Settlements 2 będzie miało bowiem swoją własną fabułę, wzbogaconą o zadania poboczne. Pojawią się także całkiem nowe, udźwiękowione postacie. Wiemy na pewno, że historia będzie udostępniana po kawałku – akt pierwszy zadebiutuje podobno jeszcze w tym roku, a kolejne – w 2021.
Dobra wiadomość dla tych, którym nowości w Sim Settlements 2 nie przypadną do gustu jest taka, że pierwsza część nie zostanie porzucona. Wręcz przeciwnie – twórca mówi o kontynuowaniu wsparcia i wydawaniu kolejnych łatek, naprawiających błędy.
Oryginalne Sim Settlements pobierzecie tutaj.