Ogłoszenia:

Screen ze S.T.A.L.K.E.R.-a 2, czy render?

img
kw.
28

Jak bumerang wraca temat pierwszej grafiki ze S.T.A.L.K.E.R.-a 2, opublikowanej kilka tygodni temu przez GSC. Wspominaliśmy w newsach o dziwnych „śladach”, jakie można było na niej znaleźć, a ostatnio ktoś z overclockers.ru poszedł tym tropem dalej…

Udało się wypatrzeć dwa spore prostokąty, których krawędzie są ledwo widoczne.

Rzekome litery „Y”, bądź cyfry „4”, jakie dostrzec można u dołu, mają wskazywać na fakt nałożenia na siebie dwóch identycznych warstw obrazu.

Kolejną odkrytą rzeczą są… drzewa. Dokładniej mówiąc fakt, iż nie mają nic wspólnego z tymi, jakie domyślnie oferuje Unreal Engine 4, na którym powstaje gra. To dowód na fakt, iż prawie na pewno zostały przygotowane ręcznie, z uwagi na ich budowę – prawdopodobnie na podstawie zdjęć prawdziwych roślin.

Podczas rozjaśniania obrazu wyszło na jaw, że najbliższy oglądającego fragment drzewa (dolny) jest w charakterystyczny sposób rozmazany – podobny do tego, jaki posiadały stare aparaty fotograficzne. Obecnie ten sam efekt znajdziemy w większości popularnych edytorów graficznych.

Dalej – obraz posiada artefakty charakterystyczne rzekomo dla wad drukowanych zdjęć, poza tym widoczne są z jednakowym przesunięciem w stosunku do siebie. To kolejne potwierdzenie nałożenia na siebie tych samych warstw.

Odkryto też, że w dwóch miejscach znajduje się identyczna tekstura „śmieci”. Wystarczy ją tylko nieco zniekształcić i odpowiednio ustawić.

Zanim jednak zaczniemy dyskusję na temat tego, co właściwie opublikowało GSC, pamiętajmy o jednej, ważnej rzeczy: wszystkie powyższe zabiegi są tak naprawdę zupełnie normalne; w obecnych czasach mało kto udostępnia grafiki prosto z edytora. Photoshop, After Effects czy inne „ulepszacze” pomagają udoskonalić prezentację. Rzadko kiedy robi się ją bezpośrednio na silniku gry, a nakładanie warstw, recykling dodatkowych tekstur, poprawki oświetlenia czy artefakty można znaleźć praktycznie na każdej grafice reklamowej, jaką udostępniają deweloperzy podczas produkcji.

Dlatego też zamiast wysnuwać daleko idące wnioski, poczekajmy na rozwój wypadków. W końcu Zachar Boczarow na Games Convention stwierdził, że rok 2020 będzie dużo ciekawszy pod względem informacji o S.T.A.L.K.E.R.-ze 2…

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!
  • img
    kw. 28, 2020 @ 19:46 pm

    Poczekamy, zobaczymy. Liczy się efekt końcowy 😉

  • img
    kw. 28, 2020 @ 23:43 pm

    Jednak Boczarow nie wiedział o zbliżającym się koronawirusie 🙂

  • img
    kw. 29, 2020 @ 0:03 am

    Ech, fakt… Pozostaje mieć nadzieję, że nawet pomimo szalejącego wirusa, COŚ konkretnego dostaniemy…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.