Ogłoszenia:

Pozostałe informacje

wstęp

Zew Prypeci wprowadził najwięcej innowacji od czasu pierwszej części – chociażby system osiągnięć, czy znacznie ulepszone A-life. Postaramy się zebrać wszystkie informacje na ten temat w przystępną, wygodną formę, ale prosimy o cierpliwość – dział jest ciągle w budowie 🙂

Osiągnięcia, jakie możemy zdobyć w Zewie Prypeci powiązane są bezpośrednio z decyzjami, jakie podejmujemy. Niektóre się wykluczają – będąc przyjacielem Powinności nie możemy zostać przyjacielem Wolności. Wszystkie wymagają spełnienia konkretnych warunków, których listę znajdziecie poniżej.

Asystent

Nagroda za wykonanie co najmniej czterech zadań dla Naukowców.

Bogaty klient

Otrzymamy je za zarobienie łącznie 100 000 rubli.

Detektyw

Nagroda za rozwiązanie zagadki znikających stalkerów na Zatonie.

Doświadczony Stalker

Otrzymamy je za odwiedzenie każdej anomalii na terenie Zatona, Janowa i Prypeci.

Dyplomata

Pojawia się po wykonaniu zadania z długiem Wano oraz uwolnieniu Mitaja z rąk Bandytów.

Ekspert systemów obronnych

Otrzymamy je za dostarczenie wszystkich trzech zestawów narzędzi Kardanowi.

Handlarz informacjami

Nagroda za sprzedanie Sowie dziesięciu różnych dokumentów lub PDA.

Jeden z nas

Otrzymujemy je za wykonanie co najmniej dwóch zadań dla stalkerów.

Szef

Nagroda za zyskanie maksymalnej reputacji u Bandytów.

Łowca artefaktów

By je otrzymać, należy zebrać co najmniej po jednym artefakcie z każdego występującego na terenie Zony rodzaju.

Łowca mutantów

Otrzymamy je za wypełnienie wszystkich zleceń polowania na mutanty.

Mistrz techniki

Nagroda za przyniesienie Azotowi wszystkich zestawów narzędzi.

Naznaczony przez Zonę

Otrzymujemy je za przetrwanie trzech Emisji poza bezpiecznym miejscem – zażywając anabiotyk.

Obrońca równowagi

Nagroda za nieopowiadanie się ani po stronie Wolności, ani Powinności.

Pionier

Otrzymamy je po znalezieniu wszystkich unikatowych artefaktów.

Przyjaciel Powinności

Nagroda za zyskanie maksymalnej reputacji u frakcji Powinność.

Przyjaciel stalkerów

Nagroda za opowiedzenie się po stronie stalkerów w lokalnym konflikcie.

Przyjaciel Wolności

Analogicznie – dostaniemy je za zyskanie maksymalnej reputacji u frakcji Wolność.

Przywódca

Otrzymamy je za zebranie wszystkich możliwych postaci do oddziału, z którym wyruszymy do Prypeci.

Strażnik sekretów

Otrzymujemy ja za zwrócenie znalezionych dokumentów członków Grupy Striełoka ich prawowitemu właścicielowi.

Wysłannik sprawiedliwości

Otrzymujemy je za rozwiązanie zadania pobocznego związanego ze Sroką.

Po wyłączeniu przez Striełoka Mózgozwęglacza w pierwszej części gry, wojsko zorganizowało i przeprowadziło operację „Monolit”, której głównym celem było przedarcie się do Centrum Zony i – w konsekwencji – poznanie jego sekretów. Operacja zakończyła się wielką katastrofą; większość żołnierzy umarła w starciu z bojownikami Monolitu, a przejętego sprzętu nigdy nie udało się odzyskać.

Droga do Centrum ciągle stała otworem, więc po obmyśleniu nowego planu i zaangażowaniu SBU, wojsko podjęło kolejną próbę przedarcia się, tym razem pod kryptonimem „Tor Wodny”. Operacja zorientowana była na przejęcie elektrowni i Prypeci, co pozwoliłoby w teorii kontrolować wszystko, co dzieje się w Zonie. Wysłanie żołnierzy z posterunków nie wchodziło w rachubę, więc zdecydowano o przerzuceniu oddziałów helikopterami. W każdym znalazło się po 10 osób – dwóch pilotów i ośmiu spadochroniarzy. Przygotowania były długie i dokładne, dowództwo brało pod uwagę wszystko, co mogło wydarzyć się po drodze, jednak „Tor Wodny” zakończył się niepowodzeniem.

Wkrótce po wleceniu na teren Zony, kontakt z załogami helikopterów został stracony, a SBU zdecydowało się wysłać Diegtiariowa, celem wyjaśnienia sytuacji.