Ogłoszenia:

Postacie

Wstęp

W trzeciej części trylogii postacie niezależne i relacje z nimi stanowią – tuż obok eksploracji – główną oś rozgrywki. W zależności od podejmowanych wyborów, losy niektórych z nich potoczą się inaczej. Mamy także niemały wpływ na układ sił w Zonie, przede wszystkim przez współpracę (lub jej brak) z napotkanymi NPC. Tylko od nas zależy, która frakcja uzyska większą kontrolę nad stacją Janów, jak zakończy się śledztwo w sprawie zaginionych na Zatonie stalkerów i wiele, wiele innych…

Azot

Choć stacja Janów stanowi bazę dla największych ugrupowań operujących w Zonie, to właśnie Azot może być najważniejszą osobą w całej bazie – jako jedyny technik w okolicy, całe dnie spędza na łataniu sprzętu mieszkających tu stalkerów. Ma asystenta – Senkę.

Brodacz

Przybył do Zony razem z Głuszcem. Nieformalny „właściciel” Skadowska, czyli jedynego bezpiecznego obszaru na Zatonie, a jednocześnie barman i sprawny handlarz artefaktów. Usiłuje trzymać w ryzach Bandytów, którzy chętnie przejęliby kontrolę nad statkiem.

Czarny

Dowódca oddziału najemników chroniącego bunkier naukowców w pobliżu stacji Janów. Wysoce prawdopodobne, że mają do wypełnienia jeszcze inne zadanie…

Flint

Jeden z bywalców stacji Janów, który cały czas opowiada historie o swoich przygodach… Prawdopodobnie przypisując sobie zasługi innych ludzi.

Flint / Krzemień (stacja Janów)

Członek oddziału Lokiego, a także jego prawa ręka i najbardziej zaufany człowiek. Pełni wartę przy pomieszczeniu, w którym stacjonuje jego dowódca.

Garri

Mieszkaniec bunkra naukowców, zdążył zaprzyjaźnić się z porucznikiem Sokołowem. Jest w trakcie wypełniania niefortunnego zlecenia, przez które zmuszony został do poszukiwania bezpiecznej drogi do Prypeci.

Generał Taczenko

Legendarny przywódca Powinności, który udał się do Zony lata temu, jeszcze jako żołnierz, celem zrzucenia na Strefę bomby atomowej. Wiele lat później udał się na wyprawę po artefakty wraz z czterema innymi oficerami i nigdy z niej nie wrócił. Krążą słuchy, że można wpaść na jego ślad gdzieś w okolicach fabryki Jupiter.

Głuszec

Jeszcze na Wielkiej Ziemi pracował w policji. Przybył na Skadowsk wraz z Brodą, gdzie spełnia się jako miejscowy „szeryf”. Oprócz pilnowania porządku na co dzień, zajmuje się też poważniejszymi sprawami – ostatnio na Zatonie stalkerzy znikają bez śladu…

Gonta

Zawodowy łowca mutantów, który przybył na Skadowsk śladem najgroźniejszych mutantów w regionie. Wraz ze swoim oddziałem miał zapolować na Chimerę, w czym pomóc miał niejaki Sroka, jednak zostali przez niego zdradzeni… Teraz Gonta próbuje zapolować na Pijawki, pojawiające się ostatnio w pobliżu Stacji Antenowej Krug.

Hak

Groźny, doświadczony najemnik. Prawdopodobnie przybył do Strefy wraz z Tasakiem i Pręgą, podlegając bezpośrednio rozkazom Szakala. Wraz ze swoim oddziałem założył przyczółek gdzieś na Zatonie.

Hawajczyk

Wyluzowany, pozytywnie nastawiony do świata sympatyk Wolności. Stara się nie brać udziału w sprzeczkach pomiędzy frakcjami, dlatego otworzył punkt handlowy na stacji Janów. Większość stalkerów ma do niego dobry stosunek, choć niektórych bywalców bazy denerwuje jego ciągłe „Aloha!”, którym wita się z klientami.

Kapitan Tarasow

Jeden z członków oddziału dowodzonego przez pułkownika Kowalskiego. Dość pewny siebie, prawdopodobnie weteran, jeśli chodzi o czas spędzony w Zonie.

Kardan

Dawniej, jeszcze przed katastrofą, Kardan pracował w fabryce Jupiter. Jego głównym zadaniem było opracowanie „Obiektu nr 62”, jednak z powodu braku funduszy projekt został porzucony. Po powstaniu Zony przybył tutaj wraz z dwójką przyjaciół i osiadł na Skadowsku, pracując jako technik. Mimo, iż jest świetnym fachowcem, ma słabość do alkoholu.

Kastet

Zwykle stoi na czele wszystkich akcji frakcji Bandytów. Prawa ręka Sułtana, szefa Bandytów przebywającego na Skadowsku.

Kaznodzieja

Duchowy przywódca oddziałów Monolitu. Jak w przypadku innych członków tego ugrupowania, nie wiadomo nic o jego przeszłości. Z jakiegoś powodu pozostaje wierny starym ideałom nawet pomimo faktu zniszczenia Spełniacza Życzeń i projektu Świadomości-Z. Bierze udział w wielu bitwach, recytując modlitwy i zapewniając silne wsparcie ogniowe pozostałym bojownikom.

Kostopraw

Doświadczony lekarz, oferujący swoje usługi w bazie na stacji Janów. Nie sympatyzuje ani z Powinnością, ani Wolnością, koncentruje się przede wszystkim na swojej pracy.

Loki

Młody i ambitny dowódca Wolności. Przyjaźnił się z innymi liderami frakcji (Łukaszem, Czechowem i Lingowem) jeszcze przed pierwszą katastrofą. W Zonie wspólnie zbudowali potęgę swojej frakcji, choć Loki, w przeciwieństwie do reszty, najbardziej interesował się badaniem Strefy Anomalnej.
Wraz ze swoim oddziałem trafił stację Janów mniej więcej w tym samym momencie, co oddział Powinności dowodzony przez Szulgę. Obydwaj wznieśli się ponad stare podziały, zawierając kruchy sojusz.

Mitaj

Jeden ze stalkerów, który przybył na stację Janów niedługo po wyłączeniu Mózgozwęglacza wraz z dwójką przyjaciół – Grizzlym oraz Torbą. W trakcie jednego z wypadów został porwany przez Bandytów.

Morgan

Kwatermistrz Powinności, odpowiadający za przydzielanie żywności i innych towarów członkom ugrupowania.

Noe

Dziwny człowiek; z jednej strony doświadczony stalker, z drugiej zagubiony pustelnik, który osiadł na jednej z barek na Zatonie wraz ze swoim psem. Uważa, że nadchodzi ogromna fala mutantów, która wyprze wszystkich stalkerów z Zony, a jedynym ratunkiem ma być przebywanie w „arce”. Krążą słuchy, że jest właścicielem jednego z najrzadszych artefaktów – Kompasu.

Nowikow

Jeden z ostatnich ocalałych członków Czystego Nieba. Przeniósł się w okolice fabryki Jupiter, gdzie zamieszkał wraz z naukowcami w pobliskim bunkrze i dalej pracuje jako technik, prowadząc jednocześnie badania nad nową technologią, mającą ułatwić eksplorację Zony.

Pietrucha

Kiedyś nowicjusz na Kordonie, dziś już doświadczony stalker – po wyłączeniu Mózgozwęglacza i otworzeniu drogi w północne rejony Strefy Wykluczenia przybył na Zaton, gdzie wraz ze swoim przyjacielem stara się zebrać niemałą kwotę na nowy kombinezon. W tym celu udają się do Anomalii Kocioł, szukając tamtejszych artefaktów.

Pilot

Miły i kulturalny stalker, pracujący na co dzień jako przewodnik. Zna bezpieczne ścieżki pomiędzy Zatonem a stacją Janów. Posiada rozległą wiedzę o artefaktach, anomaliach i Emisjach.

Płotka

Członek niewielkiego oddziału stalkerów, zainteresowanych z nieznanego powodu tym samym artefaktem, którego poszukuje Brodacz.

Podpułkownik Szulga

Bliski przyjaciel Azota i były wojskowy, który niedługo po przybyciu do Zony został ranny, a po uratowaniu przez członków Powinności dołączył do tego ugrupowania. Wykonując kolejne rozkazy szybko awansował, przez co ostatecznie stanął na czele dużego oddziału. Udał się wraz ze swoimi ludźmi na stację Janów mniej więcej w tym samym czasie, co Loki. Jest najwyższym rangą oficerem Powinności w okolicy.

Porucznik Sokołow

Drugi pilot jednego z helikopterów Mi-24 (Skat-4, w polskiej wersji Ogończa), biorących udział w operacji Tor Wodny. Po upadku maszyny udał się do punktu ewakuacji, ale zamiast czekać na pomoc, zostawił tylko krótką notatkę i ruszył przed siebie. Kiedy zaatakowali go Zombi, z pomocą przyszedł Garri, po czym zaprowadził porucznika do bunkra naukowców.

Pręga

Zastępca Haka, wysłany wraz z jego oddziałem na poszukiwania informacji o tajnym laboratorium, ukrytym gdzieś w pobliżu.

Profesor Herman

Początkowo pracował wraz z Sacharowem. Następnie został przeniesiony w okolice fabryki Jupiter, by badać unikatowe okazy fany i flory tego rejonu. Jest bezpośrednim przełożonym Oziorskiego i Nowikowa.

Profesor Oziorski

Asystent i jednocześnie zastępca profesora Hermana. Choć jest naukowcem, śledzi wszystkie stalkerskie legendy i stara się odnaleźć w nich choć ziarno prawdy.

Pułkownik Kowalski

Członek operacji Tor Wodny, lecący helikopterem o kryptonimie Skat-1 (w polskiej wersji Ogończa). Po utracie łączności ze Skat-1, wyznaczył punkt ewakuacji, a po lądowaniu udał się ze swoim oddziałem do Prypeci. Po ciężkich bitwach z Monolitem zdecydował się założyć i ufortyfikować bazę w pralni.

Senka

Losy Limpida, jego byłego kumpla z czasów, gdy obydwaj trzymali z Bandytami, pozostają nieznane. Zaprzyjaźnił się na Zatonie z Azotem i wspólnie przybyli na stację Janów. Podobno technik wysyła go na niewielkie wypady i nazywa swoim asystentem, jednak przez większość dnia Senka jest pijany do nieprzytomności…

Serbin

Tajemniczy i nieuchwytny – robi interesy z najemnikami, ale nikt dokładnie nie wie, na czym one polegają.

Sęk

Tajemniczy stalker, wędrujący pomiędzy Zatonem a stacją Janów. Podobno robi interesy z Sułtanem oraz szuka ludzi do wypełnienia kilku zleceń.

Sowa

Niezbyt miły, szorstki i zrzędliwy typ. Oficjalnie trzyma ze stalkerami, choć nie jest tajemnicą, że sympatyzuje z Sułtanem. Z tego powodu nie dogaduje się zbyt dobrze z Brodaczem, ale starają się współpracować. Jest jedynym handlarzem broni i kombinezonów na Skadowsku, chętnie kupi także wszystkie znalezione informacje.

Spartakus

Były policjant, który rzadko mówi o powodach, które skłoniły go do przyjazdu do Zony. Trzyma się blisko Brodacza, dzięki czemu szybko został dowódcą oddziału stacjonującego na Szewczence – drugim po Skadowsku wraku statku na Zatonie.

Sułtan

Po dwukrotnym pobycie w więzieniu, zdecydował się przybyć do Zony, gdzie szybko objął przywództwo nad niewielkim gangiem. Frakcja szybko urosła w silę, a Sułtan wyruszył na Zaton, gdzie został dowódcą wszystkich Bandytów w okolicy. Zasłynął z ustanowienia wątłego sojuszu z wolnymi stalkerami. Mimo zawieszenia broni, nieustannie próbuje przejąć Skadowsk i właśnie dlatego pozostaje w nieustannym konflikcie z Brodaczem. Robi interesy z Sową.

Szakal

Prawdopodobnie najważniejszy najemnik, na jakiego natknąć się można w okolicy. Koordynuje działania innych oddziałów. Skoncentrowany na poszukiwaniach tajnej placówki badawczej, znajdującej się gdzieś na północnych terenach Strefy Wykluczenia.

Szyszak

Przywódca dość dużej grupy Bandytów, okupującej magazyn kontenerów w pobliżu fabryki Jupiter. Krążą słuchy, że jego ludzie porywają stalkerów dla okupu.

Tasak

Dowódca oddziału najemników, który osiadł wraz ze swoimi ludźmi w opuszczonym magazynie na terenie Zatonu. Został wysłany do Zony celem wypełnienia pewnego kontraktu, ale gdy zabrakło żywności, porzucił misję.

Topol

Pracuje dla profesora Hermana. Wraz ze swoimi ludźmi dokonuje pomiarów i zbiera próbki artefaktów z całej okolicy.

Traper

Wprawny myśliwy, zajmujący się na co dzień zabijaniem mutantów w najbliższej okolicy stacji Janów. Prowadzi nieustanne obserwacje terenu, od czasu do czasu ma zlecenia dla stalkerów, chcących spróbować swoich sił w łowach.

Walet

Bandyta, będący w Zonie już od dawna. Można powiedzieć, że jest szefem Bandytów przebywających w okolicach fabryki Jupiter. Rzadko opuszcza swój obóz, okazjonalnie robi interesy ze stalkerami.

Wano

Dobrotliwy stalker, który wpadł w konflikt z Waletem. Obecnie przebywa na stacji Janów, gdzie szuka kogoś, kto pomoże rozwiązać mu ten problem.

Włóczęga

Jeden z wyżej postawionych członków Monolitu. Po zniszczeniu Spełniacza Życzeń odzyskał zdolność trzeźwego myślenia i zdecydował się uciec. Wraz z oddziałem osiadł w pobliżu fabryki Jupiter i próbuje zaplanować następny ruch.

Wstrząs

Dotarł na Zaton wraz z Brodą, Głuszcem i innymi stalkerami. Przed wyruszeniem do Zony pracował jako lekarz i tym samym fachem zajął się na Skadowsku.

Wujek Jar

Członek Wolności, pracujący kiedyś jako technik w bazie w Dolinie Mroku. Obecnie przebywa na stacji Janów i najwyraźniej ma jakieś problemy z najemnikami.

Zulus

Były członek Powinności. Po wyłączeniu Mózgozwęglacza wyruszył na stację Janów. W trakcie potyczki z Wolnością ledwo uszedł z życiem i jako, że nie spodobała mu się idea sojuszu frakcji, postanowił działać na własną rękę. Nie przepada za towarzystwem, dlatego zamieszkał w pobliskiej wieży.

Żwawy

Jeden z ocalałych po rozpadzie Czystego Nieba, który po późniejszych przygodach na Kordonie wyruszył na Zaton. Zajął się handlem, ale nie jest zwyczajnym sprzedawcą; w swojej ofercie posiada tylko rzadkie i unikatowe egzemplarze broni oraz kombinezonów, które zdobywa na specjalnie zamówienie.

Najnowsze tutoriale

Najnowsze w katalogu modów

img
Paź
11

Hybrid Remake

Hybryda powietrza ze śmiercią

img
Wrz
13

Lost Alpha

Lost Alpha to legendarny mod, w którego trzeba zagrać po polsku!

img
Sie
26

Operacja Czarne Gniazdo

Pierwsza misja Codename: Outbreak na silniku Zewu Prypeci

img
Cze
05

Anomaly 1.5

Imponująca mod oparty na Call of Chernobyl.

img
Kwi
25

Stalker Two-K

Ponad półtora tysiąca tekstur w wysokiej rozdzielczości i wiele więcej.

Podziel się!