Ogłoszenia:

Mutanty

Wstęp

W tej odsłonie oprócz standardowej fauny jaką znamy z poprzednich części, GSC Game World zdecydowało się zaimplementować trzy mutanty planowane w serii właściwie od samego początku. Ze względu braku zmian w pozostałych gatunkach, darujemy sobie opisywanie jeszcze raz tego samego 🙂

Tuszkan

 

Tuszkan

Występowanie: powszechne
Zagrożenie: pojedynczo – małe; w stadzie – duże

Mocne strony:

szybki;
występuje w stadach;

Słabe strony:

mało żywotny;
niezbyt inteligentny

Prawdopodobnie spokrewnione ze szczurami, choć nigdy nie udało się tego jednoznacznie udowodnić. Małe, zwinne stworzenia wyposażone w ostre pazury i nie mniej ostre zęby. W większości żyją pod ziemią, gdzie formują się w stada; rzadko kiedy stanowią zagrożenie dla doświadczonego stalkera.

Pojedyncze osobniki bardzo łatwo zabić. Problem zaczyna się wtedy, kiedy zdecydują się zaatakować grupą – są zajadłe i nieustępliwe, atakują przeważnie najbardziej wrażliwe miejsca w ciele ofiary.

wiecej_na_zew

Burer

 

Burer Stalker

Występowanie: rzadkie
Zagrożenie: ogromne

Mocne strony:

silne umiejętności telepatyczne;
trudno go zranić;
występuje zwykle w podziemiach, a tam walka z nim jest najtrudniejsza;
potrafi wytrącić broń z rąk

Słabe strony:

niezbyt wytrzymały;

Niewysoki, bo mierzący niecałe półtora metra mutant, który kiedyś był na pewno człowiekiem. Jego obecny wygląd, jak również potężne zdolności telepatyczne tłumaczy fakt, że musi być efektem eksperymentów Świadomości-Z.

Walka z nim jest trudna – odbija kule i w kilka chwil jest w stanie rozbroić nawet najlepszego stalkera. Żyje z reguły pod ziemią, rzadziej w opuszczonych budynkach; niewielu stalkerów przeżyło spotkanie z nim, by opracować skuteczną metodę unieszkodliwienia go.

wiecej_na_zew

Chimera

 

Chimera Stalker

Występowanie: bardzo rzadkie
Zagrożenie: ogromne

Mocne strony:

niesamowicie wytrzymały;
diabelnie szybki;
doskonały łowca;
poluje głównie nocą

Słabe strony:

chwilę po ataku jest bezbronna;
okolice głów są bardziej wrażliwe

Mutant posiada dwie głowy (jedna jest gorzej rozwinięta) i zduplikowane wszystkie narządy, co czyni walkę z nim wyjatkowo trudną. Uwielbia skradać się do swojej ofiary i rzucać się na nią od tyłu. Porusza się prawie bezgłośnie, więc często jedynym sposobem na wykrycie Chimery w pobliżu jest użycie czujnika ruchu.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa stworzenie nie jest efektem naturalnej (o ile w ogóle można użyć tego określenia w tym wypadku) mutacji, a wynikiem prac nad jednym z tajnych programów badawczych.