Ogłoszenia:

Mutanty

Podstawy

W tej odsłonie oprócz standardowej fauny jaką znamy z poprzednich części, GSC Game World zdecydowało się zaimplementować trzy mutanty planowane w serii właściwie od samego początku. Ze względu braku zmian w pozostałych gatunkach, darujemy sobie opisywanie jeszcze raz tego samego 🙂

Tuszkan

 

Tuszkan

Występowanie: powszechne
Zagrożenie: pojedynczo – małe; w stadzie – duże

Mocne strony:

szybki;
występuje w stadach;

Słabe strony:

mało żywotny;
niezbyt inteligentny

Prawdopodobnie spokrewnione ze szczurami, choć nigdy nie udało się tego jednoznacznie udowodnić. Małe, zwinne stworzenia wyposażone w ostre pazury i nie mniej ostre zęby. W większości żyją pod ziemią, gdzie formują się w stada; rzadko kiedy stanowią zagrożenie dla doświadczonego stalkera.

Pojedyncze osobniki bardzo łatwo zabić. Problem zaczyna się wtedy, kiedy zdecydują się zaatakować grupą – są zajadłe i nieustępliwe, atakują przeważnie najbardziej wrażliwe miejsca w ciele ofiary.

wiecej_na_zew

Burer

 

Burer Stalker

Występowanie: rzadkie
Zagrożenie: ogromne

Mocne strony:

silne umiejętności telepatyczne;
trudno go zranić;
występuje zwykle w podziemiach, a tam walka z nim jest najtrudniejsza;
potrafi wytrącić broń z rąk

Słabe strony:

niezbyt wytrzymały;

Niewysoki, bo mierzący niecałe półtora metra mutant, który kiedyś był na pewno człowiekiem. Jego obecny wygląd, jak również potężne zdolności telepatyczne tłumaczy fakt, że musi być efektem eksperymentów Świadomości-Z.

Walka z nim jest trudna – odbija kule i w kilka chwil jest w stanie rozbroić nawet najlepszego stalkera. Żyje z reguły pod ziemią, rzadziej w opuszczonych budynkach; niewielu stalkerów przeżyło spotkanie z nim, by opracować skuteczną metodę unieszkodliwienia go.

wiecej_na_zew

Chimera

 

Chimera Stalker

Występowanie: bardzo rzadkie
Zagrożenie: ogromne

Mocne strony:

niesamowicie wytrzymały;
diabelnie szybki;
doskonały łowca;
poluje głównie nocą

Słabe strony:

chwilę po ataku jest bezbronna;
okolice głów są bardziej wrażliwe

Mutant posiada dwie głowy (jedna jest gorzej rozwinięta) i zduplikowane wszystkie narządy, co czyni walkę z nim wyjatkowo trudną. Uwielbia skradać się do swojej ofiary i rzucać się na nią od tyłu. Porusza się prawie bezgłośnie, więc często jedynym sposobem na wykrycie Chimery w pobliżu jest użycie czujnika ruchu.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa stworzenie nie jest efektem naturalnej (o ile w ogóle można użyć tego określenia w tym wypadku) mutacji, a wynikiem prac nad jednym z tajnych programów badawczych.

Zapowiedź wiadomości o STALKER-ze 2 i wiele innych, przyjemnych rzeczy w nowym odcinku SW News.

Przez ostatni miesiąc – jak zwykle – nazbierało się całkiem sporo informacji, które – również jak zwykle – zebraliśmy w możliwie najbardziej przystępnej formie. Będzie coś zarówno o najbardziej wyczekiwanych modach (jak True Stalker czy Legend Returns 1.0 lub Dead Air 1.0), ale też sporo o mniejszych produkcjach, czy największej niewiadomej końcówki tego roku – sprzedaży rzekomego SDK X-Ray 2.0.

Tym razem tylko zajawka wiadomości o STALKER-ze 2, ale zdążyliście już zauważyć, że zawsze trzymamy rękę na pulsie – kiedy tylko pojawi się coś konkretnego, od razu damy znać.

Jak zwykle życzymy miłego oglądania i jest nam niezmiennie miło, że do nas wracacie 🙂

🡆 S.T.A.L.K.E.R. 2 – KLIK
🡆 xrMPE – KLIK
🡆 Wybór – KLIK
🡆 Area of Decay – KLIK
🡆 Wasteland 4? – KLIK
🡆 Skraj Szmaragdowego Świtu – KLIK
🡆 Vostok Games i PUBG – KLIK
🡆 Spolszczenie Atom RPG ogarnia – KLIK
🡆 David Attenborough: Życie na naszej planecie – KLIK oraz KLIK

🡆 Dead Air 1.0 – KLIK
🡆 Chernobyl Liquidators Simulator – KLIK
🡆 True Stalker – KLIK
🡆 Legend Returns 1.0 – KLIK
🡆 Sprzedaż X-Ray 2.0 – KLIK
🡆 Wywiad z twórcami S.T.A.L.K.E.R. 2 OldConcept – KLIK
🡆 Gunslinger – KLIK

Kolejny quiz to Fallout 1 i 2 – klasyczne odsłony serii, które każdy fan klimatów postapokaliptycznych znać po prostu powinien.

W duchu małego „święta” fanów tej serii, postanowiliśmy wyjść ze swojej strefy komfortu i opuścić na chwilę Zonę. Okazja jest całkiem niezła, ponieważ w uniwersum Fallouta to właśnie 23 października spadły pierwsze bomby, rozpoczynając Wielką Wojnę. Konflikt toczył się pomiędzy trzema mocarstwami, a jego wynik ukształtował świat, jaki poznaliśmy w 1997 za sprawą pierwszej odsłony serii.

To właśnie ona, oraz wydana rok później część druga, są motywem przewodnim dzisiejszego quizu. Jeśli są wśród Was dinozaury pamiętające jeszcze początki serii, to taki quiz z pewnością przypadnie im do gustu. Tych, którzy jeszcze nie mieli styczności z pierwszymi odsłonami również zapraszamy do zabawy – kto wie, może dzięki niemu spróbujecie zagrać w klasyczne części?

Powodzenia!

Ile wiesz na temat klasycznych odsłon Fallouta?

Powrót do New Vegas na nowym zwiastunie moda do Fallout 4.

Mod zapowiada się na dopracowane, przemyślane dzieło, przenoszące świat oraz fabułę Nowego Vegas na silnik czwartej części serii. Znajdzie się w nim zarówno oryginalna zawartość stworzona przez Obsidian, jak również wiele wyciętych elementów. Jak mówią sami twórcy – po raz kolejny będziemy mogli przedzierać się przez spalone słońcem Pustkowia Mojave, aż do skąpanego w światłach neonów New Vegas Strip.

Kilka miesięcy temu informowaliśmy o krótkim wideo z rozgrywki, w którym zobaczyliśmy fragment jednego zadania. Twórcy rzadko dzielą się nowymi informacjami, ale opublikowany właśnie zwiastun potwierdza, że prace idą w dobrym kierunku. Prawie dwie minuty na Pustkowiach Mojave w Fallout 4: New Vegas potwierdzają, że produkcja będzie wiernym odzwierciedleniem oryginału.

Udostępniane przez twórców screeny zdają się to potwierdzać. Tak było:

A tak jest:

Autorzy twierdzą, że wolą skupić się na dopracowywaniu detali i dokładnym odtwarzaniu wszystkich elementów, dlatego – jak zwykle przy tak dużych produkcjach – data premiery nie została jeszcze ustalona. Więcej informacji na temat moda znajdziecie na jego stronie.

Twórcy ambitnego Fallout: Miami udostępnili właśnie film z prezentacją tego, co udało im się osiągnąć przez całe lato.

Wkrótce po premierze Fallouta 4 zaczęły pojawiać się pierwsze mody. Obecnie naprawdę jest w czym wybierać; część z nich wprowadza tylko kosmetyczne zmiany, a część – jak Fallout: Miami – zapewni mnóstwo zabawy, dorównując wielkością świata i długością wątku fabularnego oficjalnemu DLC Far Harbor.

Przypominamy, że mod przenosi nas do Miami Beach, które ze słonecznego kurortu zmieniło się w Wakacyjne Pustkowia, gdzie wiele nowych frakcji walczy albo o wolność, albo o dominację nad rzeczywistością po wojnie atomowej. Oprócz zupełnie nowego wycinka świata, gra zaoferuje nowe uzbrojenie, wrogów, postacie niezależne i własny wątek fabularny. Trochę więcej dowiedziecie się ze zwiastuna, o którym pisaliśmy tutaj.

Udostępnione dzisiaj wideo rozpoczyna się od nowego utworu skomponowanego przez Garretta Beelowa, który ma już doświadczenie z pracą przy modach – choćby przy Fallout: Cascadia.

Następnie zobaczymy kilka koncept artów, prezentujących część frakcji, z jakimi zetkniemy się na Wakacyjnych Pustkowiach. Mowa tu przede wszystkim o handlarzach niewolników z Sunshine Cove i ich przywódcy, niejakim Gabrielu Goodmanie. Jeśli śledzicie rozwój produkcji zauważycie, że część postaci doczekała się małego redesignu, za który w części odpowiada Oliwia Białek.

W trakcie oglądania poznamy wiele ciekawostek o miejscach i postaciach, jakie napotkamy na swojej drodze. Twórcy zdecydowali się pokazać tylko te rzeczy, które w najbardziej zbliżonym kształcie zobaczymy w grze; niektóre assety prawdopodobnie czeka lekki redesign, a inne pomysły nie zostaną zrealizowane.

Fallout: Miami zadebiutuje w bliżej nieokreślonej przyszłości, ale stan prac sugeruje, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Poniżej cały film:

Legend Returns to kolejna wariacja na temat Call of Chernobyl, którą pokochali gracze. Mod jest wart uwagi, bo to coś innego niż równie popularne Dead Air czy Anomaly, a nadchodząca wersja 1.0 wygląda coraz lepiej.

Twórcy nie ograniczają się do używania gotowych lokacji lub „przemeblowania” na tych istniejących. Zamiast tego przez ostatnie dwa lata obmyślali koncepcję, którą ostatecznie zobaczymy w Legend Returns 1.0 – mapy zostały przebudowane zarówno w oparciu o dokumenty projektowe z okresu tworzenia Oblivion Lost, jak i autorskie pomysły. To pozwoliło podobno na przygotowanie lokacji podobnych, ale jednak innych od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni.

Dzięki obszernej galerii screenów (chyba pierwszej tak dużej od czasu rozpoczęci prac nad nową wersją moda) pokazuje odrobinę nowości, ale podobno nie jest to nawet 10% zmian wprowadzonych przez twórców… Warto zaznaczyć, że screeny zrobiono na starszych wersjach gry, więc finalnie będzie to wyglądało trochę inaczej.

Oprócz kilkudziesięciu zrzutów ekranu, twórcy zdecydowali się wreszcie odpowiedzieć na najczęściej powtarzające się pytania. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że tworzenie własnej postaci nie będzie możliwe; gracz wybiera głównego bohatera z kilku dostępnych. Każda postać ma swoją własną historię, przeplatającą się z innymi i osadzoną w konkretnych ramach czasowych.

Ponadto jeśli określona linia fabularna tego nie przewiduje, nie będzie można dołączyć do żadnej z frakcji. Jednocześnie możliwość swobodnej eksploracji świata, wykonywanie zadań pobocznych i ogólny „CoC-owy” freeplay pozostaje na swoim miejscu.

 

W jednym z poprzednich raportów (który znajdziecie tutaj) autorzy zaznaczali, że prawdopodobnie nie będą w stanie ukończyć wątków wszystkich postaci na czas. Aktualnie wygląda to tak, że dostaniemy trzech bohaterów z własną historią i trzech bez. Ci bez własnej historii będą mogli wykonać więcej zadań pobocznych, ale nie oznacza to, że w przyszłości nie otrzymają tła fabularnego.

Ugrupowania, z którymi wiązać się będą linie fabularne to samotnicy, Grzech i Monolit – już teraz trwa ich wdrażanie, a opowieścią Grzechu zajmuje się ta sama osoba, która przygotowała wcześniej dwie części moda Głos, dostępnego na razie tylko w języku rosyjskim – być może w przyszłości to się zmieni.

Czyste Niebo, Czarne Ślimaki i Ostatni dzień to frakcje pozbawione swoich historii.

Nie wiemy dokładnie kiedy zadebiutuje Legend Returns 1.0, ale wygląda na to, że warto czekać. Jeśli jeszcze nie graliście, to wypróbujcie ostatnią wydaną wersję moda po polsku i dajcie nam znać, co sądzicie.

A na deser krótki film, na którym zobaczycie nowy artefakt i… QTE. Tego w S.T.A.L.K.E.R.-ze jeszcze chyba nie było.