W tej odsłonie oprócz standardowej fauny jaką znamy z poprzednich części, GSC Game World zdecydowało się zaimplementować trzy mutanty planowane w serii właściwie od samego początku. Ze względu braku zmian w pozostałych gatunkach, darujemy sobie opisywanie jeszcze raz tego samego 🙂
- | Centrum Zony nie obroni się samo! Szukamy ludzi do współpracy - jeśli chcesz spróbować swoich sił, zgłoś się tutaj |
- | Psst, stalkerzy! Widzieliście już naszą galerię screenów? |
Mutanty
Wstęp
Występowanie: powszechne
Zagrożenie: pojedynczo – małe; w stadzie – duże
Mocne strony:
szybki;
występuje w stadach;
Słabe strony:
mało żywotny;
niezbyt inteligentny
Prawdopodobnie spokrewnione ze szczurami, choć nigdy nie udało się tego jednoznacznie udowodnić. Małe, zwinne stworzenia wyposażone w ostre pazury i nie mniej ostre zęby. W większości żyją pod ziemią, gdzie formują się w stada; rzadko kiedy stanowią zagrożenie dla doświadczonego stalkera.
Pojedyncze osobniki bardzo łatwo zabić. Problem zaczyna się wtedy, kiedy zdecydują się zaatakować grupą – są zajadłe i nieustępliwe, atakują przeważnie najbardziej wrażliwe miejsca w ciele ofiary.
Występowanie: rzadkie
Zagrożenie: ogromne
Mocne strony:
silne umiejętności telepatyczne;
trudno go zranić;
występuje zwykle w podziemiach, a tam walka z nim jest najtrudniejsza;
potrafi wytrącić broń z rąk
Słabe strony:
niezbyt wytrzymały;
Niewysoki, bo mierzący niecałe półtora metra mutant, który kiedyś był na pewno człowiekiem. Jego obecny wygląd, jak również potężne zdolności telepatyczne tłumaczy fakt, że musi być efektem eksperymentów Świadomości-Z.
Walka z nim jest trudna – odbija kule i w kilka chwil jest w stanie rozbroić nawet najlepszego stalkera. Żyje z reguły pod ziemią, rzadziej w opuszczonych budynkach; niewielu stalkerów przeżyło spotkanie z nim, by opracować skuteczną metodę unieszkodliwienia go.
Występowanie: bardzo rzadkie
Zagrożenie: ogromne
Mocne strony:
niesamowicie wytrzymały;
diabelnie szybki;
doskonały łowca;
poluje głównie nocą
Słabe strony:
chwilę po ataku jest bezbronna;
okolice głów są bardziej wrażliwe
Mutant posiada dwie głowy (jedna jest gorzej rozwinięta) i zduplikowane wszystkie narządy, co czyni walkę z nim wyjatkowo trudną. Uwielbia skradać się do swojej ofiary i rzucać się na nią od tyłu. Porusza się prawie bezgłośnie, więc często jedynym sposobem na wykrycie Chimery w pobliżu jest użycie czujnika ruchu.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa stworzenie nie jest efektem naturalnej (o ile w ogóle można użyć tego określenia w tym wypadku) mutacji, a wynikiem prac nad jednym z tajnych programów badawczych.
Najnowsze artykuły
-
Powrót Szramy w najnowszym trailerze Stalkera 2
[...] -
Stalker 2 na Gamescomie. Wywiad z twórcą gry i nowe fragmenty gameplayu
-
Chernobylite 2: Exclusion Zone zapowiedziane oficjalnie
-
Stare i nowe miejscówki w jeszcze jednym zwiastunie Stalkera 2
-
Stalker 2: Długi materiał pozwala wreszcie rzucić okiem na gameplay
© 2024 CentrumZony.pl | Redakcja | Regulamin | Kontakt | Polityka Prywatności |