Ogłoszenia:

Lokacje

Podstawy

Zwieńczenie całej trylogii odważnie zrywa z utartymi schematami w temacie lokacji, jakie zwiedzamy podczas gry. Z kilkunastu ich liczba zmniejszyła się do trzech głównych, jednak zostały zaprojektowane w zupełnie inny sposób, niż ma to miejsce w poprzednich odsłonach; teraz to ogromne terytoria, wypełnione po brzegi ciekawymi zakątkami, kryjącymi wiele tajemnic.

Zaton

 

Podobnie jak Bagna z poprzedniej części, Zaton był kiedyś odnogą rzeki Prypeć. W przeciwieństwie do nich, promieniowanie jest jednak o wiele mniejsze i pozwala na niemalże bezstresową – jak na warunki Zony oczywiście – wędrówkę. Powszechnie spotykanymi mutantami są tu Ślepe Psy, Mięsacze, Dziki oraz Nibypsy. Mówi się, że gdzieś z okolic spalonej wsi niosą się czasami ryki Kontrolera…

Na całym terenie pełno jest łodzi, barek i zrujnowanych tankowców, będących domem dla Bandytów. W jednym z nich, wraku Skadowska, znajduje się jedyne bezpieczne miejsce – niewielki bar, prowadzony przez stalkera Brodacza. Z bardziej znanych osobistości Zony, można trafić tu na Sowę, Żwawego oraz jednego z najlepszych techników – Kardana.

Najbliższa okolica Skadowska jest głównym terenem aktywności okolicznych stalkerów, jednak zdarza się, że wędrują oni w dalsze części lokacji. Ciekawych i wartych eksploracji miejsc jest tu bez liku, a do najważniejszych należą Zakład Utylizacji Odpadów, w którym zarejestrowano aktywność grupy Najemników, Stacja Antenowa Krug, wokół której widywano czasem Pijawki, Barka, będąca domem stalkera Noego i liczne pola anomalii.

Okolice Fabryki Jupiter

 

Drugi po Zatonie obszar, do którego dostęp stanął otworem po wyłączeniu Mózgozwęglacza. Najważniejszym ośrodkiem w pobliżu jest ogromna fabryka Jupiter. Dotarcie do niej wymaga jednak przedarcia się przez wiele niebezpieczeństw w okolicy.

Jedyną bezpieczną przystanią jest stacja kolejowa Janów; to tutaj swoją bazę mają największe ugrupowania w Zonie – Powinność oraz Wolność. Jedno z nich oferuje usługi handlowe, drugie – gotowego do pracy technika. Podobno cierpi na niedobór materiałów, jednak jeśli zgodzimy się wybrać do pobliskiej cementowni na poszukiwania, rozszerzy swoją ofertę.

Niedaleko od Janowa znajduje się mobilny bunkier naukowców, w którym trzej badacze zbierają wszelkie informacje na temat okolicznych terytoriów. Interesuje ich niemalże wszystko, więc wielu stalkerów odwiedza ich w poszukiwaniu zleceń. Naukowcy szukają też ciągle ludzi do ochrony swojej placówki – z pobliskiego kompleksu przeciwlotniczego od czasu do czasu słychać dziwne, chrapliwe dźwięki.

Na północ od bunkra znajdziemy zrujnowaną wioskę Kopaczi, a na południe – ogromny magazyn kontenerów, będący obecnie siedzibą Bandytów działających poza jurysdykcją Sułatana.

Podziemia fabryki Jupiter

 

Znane także pod nazwą Prypeć-1. Obecnie opuszczone. Zbudowane na długo przez drugą katastrofą, służyły głównie do transportu towarów, choć cały system tuneli był podobno bardzo rozległy.

Stalkerzy wiedzą, że wejście do niego znajduje się prawdopodobnie na terenie fabryki Jupiter, jednak jak do tej pory nikt nie był wystarczający zdeterminowany, by go szukać.

Prypeć

 

Wschodnia dzielnica miasta, będąca domem wielu mutantów i oddanych swojej wierze członków Monolitu. Wejście do wielu budynków jest już niemożliwe ale te, które pozostały otwarte, kryją dużo niebezpieczeństw i niespodzianek.

Gdzieś na terenie tej części Prypeci istnieje podobno wejście do podziemnego laboratorium, w którym prace trwały aż do drugiej katastrofy…

Laboratorium X8

 

Prawdopodobnie przez jakiś czas była siedzibą projektu Świadomości-Z, jak również miejscem, w którym przeprowadzano eksperymenty w ramach innych programów badawczych – Mózgozwęglacza czy Obiektu nr 62.

Zapowiedź wiadomości o STALKER-ze 2 i wiele innych, przyjemnych rzeczy w nowym odcinku SW News.

Przez ostatni miesiąc – jak zwykle – nazbierało się całkiem sporo informacji, które – również jak zwykle – zebraliśmy w możliwie najbardziej przystępnej formie. Będzie coś zarówno o najbardziej wyczekiwanych modach (jak True Stalker czy Legend Returns 1.0 lub Dead Air 1.0), ale też sporo o mniejszych produkcjach, czy największej niewiadomej końcówki tego roku – sprzedaży rzekomego SDK X-Ray 2.0.

Tym razem tylko zajawka wiadomości o STALKER-ze 2, ale zdążyliście już zauważyć, że zawsze trzymamy rękę na pulsie – kiedy tylko pojawi się coś konkretnego, od razu damy znać.

Jak zwykle życzymy miłego oglądania i jest nam niezmiennie miło, że do nas wracacie 🙂

🡆 S.T.A.L.K.E.R. 2 – KLIK
🡆 xrMPE – KLIK
🡆 Wybór – KLIK
🡆 Area of Decay – KLIK
🡆 Wasteland 4? – KLIK
🡆 Skraj Szmaragdowego Świtu – KLIK
🡆 Vostok Games i PUBG – KLIK
🡆 Spolszczenie Atom RPG ogarnia – KLIK
🡆 David Attenborough: Życie na naszej planecie – KLIK oraz KLIK

🡆 Dead Air 1.0 – KLIK
🡆 Chernobyl Liquidators Simulator – KLIK
🡆 True Stalker – KLIK
🡆 Legend Returns 1.0 – KLIK
🡆 Sprzedaż X-Ray 2.0 – KLIK
🡆 Wywiad z twórcami S.T.A.L.K.E.R. 2 OldConcept – KLIK
🡆 Gunslinger – KLIK

Kolejny quiz to Fallout 1 i 2 – klasyczne odsłony serii, które każdy fan klimatów postapokaliptycznych znać po prostu powinien.

W duchu małego „święta” fanów tej serii, postanowiliśmy wyjść ze swojej strefy komfortu i opuścić na chwilę Zonę. Okazja jest całkiem niezła, ponieważ w uniwersum Fallouta to właśnie 23 października spadły pierwsze bomby, rozpoczynając Wielką Wojnę. Konflikt toczył się pomiędzy trzema mocarstwami, a jego wynik ukształtował świat, jaki poznaliśmy w 1997 za sprawą pierwszej odsłony serii.

To właśnie ona, oraz wydana rok później część druga, są motywem przewodnim dzisiejszego quizu. Jeśli są wśród Was dinozaury pamiętające jeszcze początki serii, to taki quiz z pewnością przypadnie im do gustu. Tych, którzy jeszcze nie mieli styczności z pierwszymi odsłonami również zapraszamy do zabawy – kto wie, może dzięki niemu spróbujecie zagrać w klasyczne części?

Powodzenia!

Ile wiesz na temat klasycznych odsłon Fallouta?

Powrót do New Vegas na nowym zwiastunie moda do Fallout 4.

Mod zapowiada się na dopracowane, przemyślane dzieło, przenoszące świat oraz fabułę Nowego Vegas na silnik czwartej części serii. Znajdzie się w nim zarówno oryginalna zawartość stworzona przez Obsidian, jak również wiele wyciętych elementów. Jak mówią sami twórcy – po raz kolejny będziemy mogli przedzierać się przez spalone słońcem Pustkowia Mojave, aż do skąpanego w światłach neonów New Vegas Strip.

Kilka miesięcy temu informowaliśmy o krótkim wideo z rozgrywki, w którym zobaczyliśmy fragment jednego zadania. Twórcy rzadko dzielą się nowymi informacjami, ale opublikowany właśnie zwiastun potwierdza, że prace idą w dobrym kierunku. Prawie dwie minuty na Pustkowiach Mojave w Fallout 4: New Vegas potwierdzają, że produkcja będzie wiernym odzwierciedleniem oryginału.

Udostępniane przez twórców screeny zdają się to potwierdzać. Tak było:

A tak jest:

Autorzy twierdzą, że wolą skupić się na dopracowywaniu detali i dokładnym odtwarzaniu wszystkich elementów, dlatego – jak zwykle przy tak dużych produkcjach – data premiery nie została jeszcze ustalona. Więcej informacji na temat moda znajdziecie na jego stronie.

Twórcy ambitnego Fallout: Miami udostępnili właśnie film z prezentacją tego, co udało im się osiągnąć przez całe lato.

Wkrótce po premierze Fallouta 4 zaczęły pojawiać się pierwsze mody. Obecnie naprawdę jest w czym wybierać; część z nich wprowadza tylko kosmetyczne zmiany, a część – jak Fallout: Miami – zapewni mnóstwo zabawy, dorównując wielkością świata i długością wątku fabularnego oficjalnemu DLC Far Harbor.

Przypominamy, że mod przenosi nas do Miami Beach, które ze słonecznego kurortu zmieniło się w Wakacyjne Pustkowia, gdzie wiele nowych frakcji walczy albo o wolność, albo o dominację nad rzeczywistością po wojnie atomowej. Oprócz zupełnie nowego wycinka świata, gra zaoferuje nowe uzbrojenie, wrogów, postacie niezależne i własny wątek fabularny. Trochę więcej dowiedziecie się ze zwiastuna, o którym pisaliśmy tutaj.

Udostępnione dzisiaj wideo rozpoczyna się od nowego utworu skomponowanego przez Garretta Beelowa, który ma już doświadczenie z pracą przy modach – choćby przy Fallout: Cascadia.

Następnie zobaczymy kilka koncept artów, prezentujących część frakcji, z jakimi zetkniemy się na Wakacyjnych Pustkowiach. Mowa tu przede wszystkim o handlarzach niewolników z Sunshine Cove i ich przywódcy, niejakim Gabrielu Goodmanie. Jeśli śledzicie rozwój produkcji zauważycie, że część postaci doczekała się małego redesignu, za który w części odpowiada Oliwia Białek.

W trakcie oglądania poznamy wiele ciekawostek o miejscach i postaciach, jakie napotkamy na swojej drodze. Twórcy zdecydowali się pokazać tylko te rzeczy, które w najbardziej zbliżonym kształcie zobaczymy w grze; niektóre assety prawdopodobnie czeka lekki redesign, a inne pomysły nie zostaną zrealizowane.

Fallout: Miami zadebiutuje w bliżej nieokreślonej przyszłości, ale stan prac sugeruje, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Poniżej cały film:

Legend Returns to kolejna wariacja na temat Call of Chernobyl, którą pokochali gracze. Mod jest wart uwagi, bo to coś innego niż równie popularne Dead Air czy Anomaly, a nadchodząca wersja 1.0 wygląda coraz lepiej.

Twórcy nie ograniczają się do używania gotowych lokacji lub „przemeblowania” na tych istniejących. Zamiast tego przez ostatnie dwa lata obmyślali koncepcję, którą ostatecznie zobaczymy w Legend Returns 1.0 – mapy zostały przebudowane zarówno w oparciu o dokumenty projektowe z okresu tworzenia Oblivion Lost, jak i autorskie pomysły. To pozwoliło podobno na przygotowanie lokacji podobnych, ale jednak innych od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni.

Dzięki obszernej galerii screenów (chyba pierwszej tak dużej od czasu rozpoczęci prac nad nową wersją moda) pokazuje odrobinę nowości, ale podobno nie jest to nawet 10% zmian wprowadzonych przez twórców… Warto zaznaczyć, że screeny zrobiono na starszych wersjach gry, więc finalnie będzie to wyglądało trochę inaczej.

Oprócz kilkudziesięciu zrzutów ekranu, twórcy zdecydowali się wreszcie odpowiedzieć na najczęściej powtarzające się pytania. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że tworzenie własnej postaci nie będzie możliwe; gracz wybiera głównego bohatera z kilku dostępnych. Każda postać ma swoją własną historię, przeplatającą się z innymi i osadzoną w konkretnych ramach czasowych.

Ponadto jeśli określona linia fabularna tego nie przewiduje, nie będzie można dołączyć do żadnej z frakcji. Jednocześnie możliwość swobodnej eksploracji świata, wykonywanie zadań pobocznych i ogólny „CoC-owy” freeplay pozostaje na swoim miejscu.

 

W jednym z poprzednich raportów (który znajdziecie tutaj) autorzy zaznaczali, że prawdopodobnie nie będą w stanie ukończyć wątków wszystkich postaci na czas. Aktualnie wygląda to tak, że dostaniemy trzech bohaterów z własną historią i trzech bez. Ci bez własnej historii będą mogli wykonać więcej zadań pobocznych, ale nie oznacza to, że w przyszłości nie otrzymają tła fabularnego.

Ugrupowania, z którymi wiązać się będą linie fabularne to samotnicy, Grzech i Monolit – już teraz trwa ich wdrażanie, a opowieścią Grzechu zajmuje się ta sama osoba, która przygotowała wcześniej dwie części moda Głos, dostępnego na razie tylko w języku rosyjskim – być może w przyszłości to się zmieni.

Czyste Niebo, Czarne Ślimaki i Ostatni dzień to frakcje pozbawione swoich historii.

Nie wiemy dokładnie kiedy zadebiutuje Legend Returns 1.0, ale wygląda na to, że warto czekać. Jeśli jeszcze nie graliście, to wypróbujcie ostatnią wydaną wersję moda po polsku i dajcie nam znać, co sądzicie.

A na deser krótki film, na którym zobaczycie nowy artefakt i… QTE. Tego w S.T.A.L.K.E.R.-ze jeszcze chyba nie było.