Ogłoszenia:

Kombinezony

Podstawy

Odzież w trzeciej części trylogii została całkowicie przeprojektowana. Choć większość modeli dostępnych u handlarzy znamy z poprzednich odsłon, tak ochrona głowy przestała być zintegrowaną częścią kombinezonu i otrzymała własny slot w ekwipunku. Ta zmiana wymusza na nas nieco inne podejście do planowania taktyki na kolejny wypad – pancerze z reguł mają mniejszą ochronę przed zagrożeniami natury chemicznej czy psionicznej, a hełmy odwrotnie. Po raz pierwszy w serii pojawiła się również możliwość założenia ikonicznego płaszcza Bandytów.

Powraca znana z poprzedniej części konieczność posiadania pojemników na artefakty, by móc ich używać.

Ulepszenia przeszły nieznaczny lifting; nie wystarczy odnaleźć technika zajmującego się odpowiednim rodzajem kombinezonu lub broni. Kardan, czyli pierwszy jakiego spotkamy w grze ma problem z alkoholem – nie jest w stanie pracować, jeśli nie dostarczymy mu wódki. Ponadto do wykonywania bardziej skomplikowanych prac będzie potrzebował trzech zestawów narzędzi – podobnie jak technik ze Stacji Janów.

Narzędzia podstawowe

 

Jak głosi napis na opakowaniu jest to zestaw „Młody Technik”. Zawiera tylko najprostsze narzędzia do absolutnie podstawowych prac. Żaden majsterkowicz nie rozwinie z nim skrzydeł, ale w surowych warunkach Zony lepszy rydz, niż nic.

Narzędzia precyzyjne

 

Małe pudełko z najbardziej potrzebnymi przyrządami do modyfikowania uzbrojenia oraz kombinezonów. Nie jest to najlepsze, co może wpaść w ręce technika ale otworzy wiele nowych możliwości.

Narzędzia kalibracyjne

 

Wyselekcjonowany zestaw narzędzi do najtrudniejszych prac. Pozwala zainstalować ulepszenia trzeciego poziomu i gwarantuje dozgonną wdzięczność obdarowanej nimi złotej rączki.

Po dostarczeniu wszystkich opcje ulepszania ekwipunku zostaną w pełni odblokowane choć należy pamiętać, że każdy technik specjalizuje się w innych pracach i czasami nie będzie w stanie wykonać wszystkiego.

Parametry ochronne kombinezonów nie uległy większym zmianom w porównaniu do poprzednich części.

Pancerz – odporność na ostrzał.

Ochrona termiczna – poziom odporności na zagrożenia natury termalnej, takie jak podwyższona temperatura otoczenia.

Ochrona chemiczna – stopień ochrony przed toksynami.

Ochrona elektryczna – odporność na anomalie natury elektrycznej.

Ochrona przed promieniowaniem – wskazuje poziom odporności na promieniowanie.

Uderzenie – wskazuje ochronę przed upadkami z dużej wysokości lub działaniem anomalii grawitacyjnych.

Ochrona psioniczna – im wyższa, tym mniej obrażeń otrzymamy na skutek dystansowego ataku Kontrolera lub po dostaniu się w pole oddziaływania psionicznego.

Maska przeciwgazowa

 

Klasyczna maska przeciwgazowa filtrująca powietrze. Nie zapewnia absolutnie żadnej ochrony fizycznej i w małym stopniu radzi sobie z promieniowaniem. Nie posiada noktowizora.

Stalowy hełm

 

Zwyczajny hełm wojskowy, który prawdopodobnie już w chwili wyprodukowania był mocno przestarzały. Chroni tylko przed oddziaływaniem psionicznym i ostrzałem, choć w minimalnym stopniu.

Hełm M12 Sfera

 

Zapewnia ochronę zarówno przed ostrzałem, jak i oddziaływaniem psionicznym. Wbudowany zestaw filtracji powietrza zapewnia niewielką odporność na trujące opary. Zdobył w Zonie ogromną popularność. Posiada noktowizor I generacji.

Hełm taktyczny

 

O ile broń wyprodukowana na zachodzie to chleb powszedni w Zonie, tak hełmy są rzadkością. Oryginalny model jest napakowany elektroniką mającą zwiększyć szanse na polu bitwy, ale ten został jej pozbawiony. Mimo tego hełm posiada imponujące parametry ochronne oraz noktowizor I generacji; sprawdzi się w większości sytuacji.

Hełm ekranujący

 

Konstrukcyjnie i wizualnie zbliżony do hełmu zintegrowanego z kombinezonem SEVA. Świetnie chroni przed energią psioniczną, ale nie tylko.

Skórzany Płaszcz

 

Używany głównie przez Bandytów. Zapewnia szczątkową ochronę przed częścią zagrożeń czyhających w Zonie, ale z drugiej strony stalkerzy noszące je, rzadko kiedy zapuszczają się w bardziej niebezpieczne rejony. Może nie jest to najlepszy wybór jeśli chodzi o parametry, ale wygląda stylowo.

Kombinezon „Wschód słońca”

 

Produkt zręcznych rąk lokalnych techników. Chroni w podstawowym stopniu przed większością niebezpieczeństw jakie można spotkać na terenie Strefy. Fabrycznie ma dwa pojemniki na artefakty, ale za sprawą modernizacji można tę ilość zwiększyć.

Kombinezon PS5-M Uniwersalna Ochrona

 

Standardowy kombinezon Powinności. Nie posiada pojemnika na artefakty, a parametry pozostawiają sporo do życzenia. Parametry są zbliżone do „Wschodu Słońca”, który posłużył za podstawę PS5-M, jednak zmodyfikowane na potrzeby działań ugrupowania.

Pancerz „Powinności” PSz-9d

 

Ciężki kombinezon używany przez członków Powinności. Parametry względem podstawowej jego wersji uległy znacznemu ulepszeniu, a szerokie możliwości modyfikacji czynią z niego naprawdę dobry wybór. Nie posiada pojemnika na artefakty.

Powiew Wolności

 

Lekki kombinezon będący na wyposażeniu zwiadowców Wolności. Członkowie frakcji nakładają na niego specjalny preparat, zwiększający odporność na oddziaływanie wszystkich anomalii. Posiada dwa wbudowane pojemniki na artefakty.

Strażnik Wolności

 

Dwukrotnie cięższy niż podstawowy model, ale w zamian oferuje ulepszoną nakładkę kuloodporną, jak również zwiększoną ochronę przed anomaliami. Wbudowany tylko jeden pojemnik na artefakty, ale za sprawą szerokich możliwości modyfikacji można go rozbudować.

Kombinezon CS-3a

 

Prawdopodobnie jedyna pozostałość po nieistniejącym już ugrupowaniu Czyste Niebo. Posiada jeden pojemnik na artefakty. Ten model jest co prawda przestarzały, ale w dalszym ciągu stanowi jedną z najlepszych opcji jeśli chodzi o zrównoważoną ochronę.

Kombinezon Pancerny Berill-5M

 

Zwyczajna kamizelka kuloodporna używana przez wojskowych. Nałożona dodatkowa powłoka ochronna ma na celu zwiększenie odporności na trudne warunki Zony. Nie posiada pojemnika na artefakty.

Kombinezon Pancerny Bułat

 

Ciężki kombinezon używany przez elitarne jednostki wojskowe. Ciężar i niewygodę użytkowania rekompensuje naprawdę przyzwoitymi parametrami.

Kombinezon SEVA

 

Świetne parametry początkowe, choć SEVA przeznaczona jest bardziej do działań badawczych, niż bojowych. Ogromne możliwości modyfikacji, wbudowane dwa pojemniki na artefakty i zamknięty system oddechowy sprawiają, że jest co najczęściej wybierany kombinezon do działań na niebezpiecznym terenie.

Egzoszkielet

 

Ogromny koszt produkcji i nigdy niewyeliminowane wady konstrukcji sprawiły, że Egzoszkielet nigdy nie wszedł do masowej produkcji, ale za sprawą nieznanego inwestora trafił do Zony. Dopracowano projekt i rozprowadzono pierwszą partię, która zdobyła wielkie uznanie wśród weteranów za sprawą swoich świetnych parametrów. Posiada jeden pojemnik na artefakty i pozwala przenosić dodatkowe 30kg.

Najnowsze w katalogu modów

img
Paź
11

Hybrid Remake

Hybryda powietrza ze śmiercią

img
Wrz
13

Lost Alpha

Lost Alpha to legendarny mod, w którego trzeba zagrać po polsku!

img
Sie
26

Operacja Czarne Gniazdo

Pierwsza misja Codename: Outbreak na silniku Zewu Prypeci

img
Cze
05

Anomaly 1.5

Imponująca mod oparty na Call of Chernobyl.

img
Kwi
25

Stalker Two-K

Ponad półtora tysiąca tekstur w wysokiej rozdzielczości i wiele więcej.

Podziel się!