Ogłoszenia:

Ekwipunek

Podstawy

W trzeciej części trylogii ekwipunek postaci przeszedł kilka niewielkich zmian, które w pewnym stopniu zmieniają sposób, w jaki eksplorujemy Strefę Wykluczenia. Nie są to zmiany rewolucyjne, a raczej naturalna ewolucja tego, co widzieliśmy wcześniej.

Odporności na poszczególne obrażenia zaprezentowane są teraz w prostszej (choć nie tak prostej jak w Cieniu Czarnobyla) formie:

1. Promieniowanie – wskazuje odporność postaci na przebywanie na terenie napromieniowanym.

2. Skażenie chemiczne – odporność na trujące opary, anomalie chemiczne i inne zagrożenia tego typu.

3. Elektryczne – ochrona przed anomaliami elektrycznymi.

4. Termiczne – jak wyżej, ale przed termicznymi.

5. Psi – odporność na energię psioniczną.

6. Zadrapanie – ochrona przed atakami większości mutantów.

7. Ostrzał – moc nakładki kuloodpornej.

8. Wytrzymałość – stopień odzyskiwania wytrzymałości.

Podczas rozgrywki w lewym dolnym rogu towarzyszą nam cały czas 4 skróty:

W tym wypadku odpowiadają kolejno za użycie apteczki (F1), bandażowanie (F2), użycie antyradu (F3) i jedzenie (F4). Są to domyślne ustawienia, które w każdej chwili możemy zmienić, przypisując pod klawisze dowolne przedmioty jakie chcemy mieć pod ręką – wystarczy przeciągnąć je na ekranie ekwipunku do odpowiedniej sekcji:

Największe nowości znajdziemy w systemie leczenia. Od teraz nie jesteśmy ograniczeni tylko do trzech rodzajów apteczek i bandaży. I choć je również znajdziemy w grze, działają teraz nieco inaczej – niemalże wszystkie leki posiadają teraz współczynnik czasu, przez który działać będą ich efekty.

Leki

 

Bandaż Zew Prypeci

Bandaż

 

Zatrzymuje krwawienie. Najbardziej podstawowy i najtańszy środek leczący jaki znajdziemy w grze. Nie odnawia zdrowia.

Czas trwania – 5 sekund

apteczka Zew Prypeci

Apteczka

 

Najprostszy zestaw leków potrzebnych do wyleczenia najczęściej występujących urazów. Nie jest zbyt efektywny, ale w większości przypadków wystarczy, by uciec śmierci.

Czas trwania – 10 sekund

Odzyskiwanie zdrowia +100

Leczenie ran +5

apteczka wojskowa Zew Prypeci

Apteczka wojskowa

 

Droższy i bardziej kompleksowy zestaw, pozwalający wyleczyć się z większości ran odniesionych w walce – posiada nawet narzędzia do usuwania pocisków. Przywraca więcej zdrowia i leczy mocniejsze krwotoki.

Czas trwania – 10 sekund

Odzyskiwanie zdrowia +200

Leczenie ran +20

apteczka naukowa Zew Prypeci

Apteczka naukowa

 

Specjalistyczny zestaw medyczny stworzony specjalnie do działań w Zonie. Jest tu właściwie wszystko, czego przeciętny stalker może potrzebować. Droga, ale warta swojej ceny.

Czas trwania – 10 sekund

Odzyskiwanie zdrowia +100

Leczenie ran +5

Promieniowanie -10

Leki przeciwpromiennie Zew Prypeci

Leki przeciwpromienne

 

Preparat do usuwania radionuklidów z organizmu. Nie posiada dotkliwych skutków ubocznych, choć może obniżać wytrzymałość.

Czas trwania – 10 sekund

Promieniowanie -10

Radioprotektor Zew Prypeci

Radioprotektor

 

Środek chroniący przed promieniowaniem – zaleca się używanie go tuż przed wejściem na skażony teren.

Czas trwania – 60 sekund

Ochr. przed promieniowaniem +150

Barwinek Zew Prypeci

Barwinek

 

Produkowany na Ukrainie środek przyspieszający krzepnięcie krwi. Nie pomoże na krwawiące rany, trzeba go użyć przed walką.

Czas trwania – 20 sekund

Leczenie ran +30

Psibloker Zew Prypeci

Bloker psioniczny

 

Choć zażycie tego środka powoduje krótkotrwały zanik wszelkich emocji, to chroni też przed działaniem energii psionicznej.

Czas trwania – 60 sekund

Ochrona psioniczna +150

Herkules Zew Prypeci

Herkules

 

Syntetyczne sterydy w niewielkiej butelce. Doraźnie pomagają zmniejszyć zmęczenie z jednoczesnym podniesieniem wytrzymałości oraz siły spożywającego.

Czas trwania – 300 sekund

Dodatkowy udźwig +20kg

Anabiotyk Zew Prypeci

Anabiotyk

 

Nowy, całkowicie eksperymentalny lek pozwalający przetrwać Emisję na otwartym terenie.

Czas trwania – jednorazowego użytku

Pozwala przetrwać Emisję

Jedzenie

 

chleb Zew Prypeci

Chleb

 

Jedyne pieczywo, jakie znajdziemy w Zonie. Nikt nie wie kto je piecze, ale jest zaskakująco świeże i całkiem smaczne.

Czas trwania – 5 sekund

Odzyskiwanie zdrowia +20

Zaspokajanie głodu +6

Konserwa Zew Prypeci

Konserwa „Śniadanie Turysty”

 

Pozbawiona etykiety puszka z jedzeniem; nie smakuje wybitnie, ale do zaspokojenia głodu w surowych warunkach wystarczy.

Czas trwania – 5 sekund

Odzyskiwanie zdrowia +20

Zaspokajanie głodu +10

Kiełbasa Zew Prypeci

Kiełbasa dietetyczna

 

W 99% składa się z mieszanki kurczaka i soi. Wytrzymałe, lekkie i całkiem smaczne pożywienie.

Czas trwania – 5 sekund

Odzyskiwanie zdrowia +20

Zaspokajanie głodu +10

Wódka Zew Prypeci

Wódka „Kozak”

 

Stalkerzy starają się pić ją z umiarem, ale… różnie bywa. W równym stopniu poprawia humor, co usuwa radionuklidy z organizmu.

Czas trwania – 5 sekund

Promieniowanie – 5

Zaspokajanie głodu -2

Najnowsze w katalogu modów

img
Paź
11

Hybrid Remake

Hybryda powietrza ze śmiercią

img
Wrz
13

Lost Alpha

Lost Alpha to legendarny mod, w którego trzeba zagrać po polsku!

img
Sie
26

Operacja Czarne Gniazdo

Pierwsza misja Codename: Outbreak na silniku Zewu Prypeci

img
Cze
05

Anomaly 1.5

Imponująca mod oparty na Call of Chernobyl.

img
Kwi
25

Stalker Two-K

Ponad półtora tysiąca tekstur w wysokiej rozdzielczości i wiele więcej.

Podziel się!