Ogłoszenia:

Lokacje

wstęp

Lokacje w prequelu Cienia Czarnobyla to w dużej mierze te znane z poprzedniej części, choć scenariusz wymusił pewne zmiany. Przede wszystkim akcja gry ma miejsce na rok przed wydarzeniami z poprzedniej części, co znacznie wpływa na układ i rozkład sił na mapie Strefy Wykluczenia. Poza tym ostatnie Emisje sprawiły, że część utartych szlaków stała się niedostępna, odcinając drogę na znane terytoria, takie jak Bar czy Dzicz, jednocześnie otwierając nowe przejścia – niektóre z nich prowadzą do miejsc, do których nie dotarł żaden stalker od czasu drugiej katastrofy…

Bagna

 

Druga katastrofa spowodowała, że miejsce to stało się praktycznie niedostępne. Zresztą nikt specjalnie nie zabiegał o dostanie się tu; prócz stad mutantów skrytych wśród wysokiej i gęstej roślinności oraz radioaktywnej wody nie ma tu czego szukać. Być może właśnie dlatego Czyste Niebo wybrało to miejsce na zorganizowanie swojej bazy. Do samego końca gry nie poznamy jednak jej dokładnej lokalizacji – członkowie ugrupowania pilnie strzegą tego sekretu.

Pomiędzy napromieniowanymi bajorami umieszczono prowizoryczne mosty, pozwalające na w miarę komfortowe poruszanie się po lokacji; oczywiście jeśli nie przeszkadzają Wam słabo widoczne anomalie obecne na każdym kroku.

W południowej części lokacji znajdziemy kilka wież obserwacyjnych – jedna z nich jest przyczółkiem czystoniebowców, którego jednak nie udało im się w pełni zabezpieczyć.

Na południowym wschodzie znajduje się stara osada rybacka, służąca czystoniebowcom za niewielki posterunek. Na przeciwległym krańcu lokacji, tuż obok zielonej przyczepy stoi dobrze utrzymana wieża obserwacyjna, będąca przyczółkiem ugrupowania, jednak aż do tej pory nie udało im się go w pełni zabezpieczyć. Gdzieś w połowie drogi między tymi punktami stoi stara przepompowania, znajdująca się obecnie w rękach Renegatów. A skoro o nich mowa, to wróćmy na moment do osady rybackiej – kierując się na północ trafimy na niewielki most, a tuż za nim kolejną wieżę, zwykle silnie obleganą przez siły Renegatów i odcinającą drogę do dalszej części lokacji.

Jeśli jakimś cudem uda się ich ominąć, na wschód stąd znajdziemy stary klasztor pod wezwaniem św. Mikołaja lecz również – jak większość obiektów strategicznych na lokacji – znajduje się w rękach Renegatów. Tylko rzut beretem i kilkanaście naładowanych spluw dzieli nas od pobliskiej farmy i drogi na Kordon… Bardzo podobne osiedle znajduje się w północno-wschodniej części lokacji, jednak dotarcie tam wymaga przeprawienia się najpierw przez kompletnie spaloną i pełną anomalii termicznych wioskę, a następnie plac maszynowy, będący główną siedzibą Renegatów. Na wschód od niej znajduje się zrujnowana wieś, a jeszcze dalej – niepozorny dom, który zapewne jeszcze niedawno do kogoś należał… Podobno gdzieś w tej okolicy można natrafić na drogę do Instytutu Naukowo-Badawczego Agroprom, ale mało kto się tam zapuszczał.

Kordon

 

Znany, ale nieco inny. Przedsionek Strefy Wykluczenia jest obecnie główną areną walk pomiędzy dwoma ugrupowaniami – Stalkerami oraz Bandytami. Ci pierwsi założyli dobrze zabezpieczoną bazę na starej fermie, odpierając ciągłe ataki ze strony Wysypiska. Starają się kontrolować północną część lokacji poprzez ustanowienie i utrzymywanie posterunku pod zawalonym mostem kolejowym. Sytuacji nie ułatwia Wojsko, które coraz śmielej próbuje zdobywać okoliczne punkty orientacyjne.

Poza walką o przejęcie terenu, wszystko wygląda niemalże tak samo jak w Cieniu Czarnobyla; lokacja została tylko nieznacznie przerobiona poprzez dodanie ścieżki na Bagna.

Wysypisko

 

Pomiędzy hałdami Wysypiska wędrują stada mutantów, często płoszone hukiem strzałów… Lokacja stała się miejscem wojny aż czterech frakcji – Powinności, Wolności, Bandytów, którzy osiedli w hangarze kolejowym i Stalkerów. Częste bitwy wymusiły stworzenie wielu nowych posterunków, a nawet – w przypadku samotników – dodatkowej bazy.

Droga do Baru po ostatniej Emisji została zamknięta.

Dolina Mroku

 

Ostatnio pojawiło się tu kilka nowych anomalii, a także stwierdzono wzmożoną aktywność Najemników, którzy najwyraźniej próbują dostać się do podziemnego laboratorium… Można tu spotkać nielicznych przedstawicieli różnych frakcji, ale cała Dolina pozostaje w rękach Wolności, zajmującej przyszłą bazę Bandytów Dzika.

INB Agroprom

 

Teren Instytutu kontrolowany jest przez Powinność, a pobliska fabryka – przez Stalkerów. Coraz częściej z podziemi wychodzą groźne mutanty, atakujące pobliskie posterunki – okolica stała się przez to zdecydowanie bardziej niebezpieczna. Jedna z dużych Emisji otworzyła też drogę nad Jantar, więc raz na jakiś czas zdarza się, że w północnym bagnie pojawiają się Zombi.

Jantar

 

Znany z poprzedniej części teren wyschniętego jeziora oraz pobliska fabryka, kryjąca jedną z największych tajemnic Zony. W 2011 roku, w którym toczy się akcja gry, teren pełny jest zzombifikowanych stalkerów, a silne promieniowanie psioniczne odcięło jedyną możliwą drogę do Czerwonego Lasu. Można się stąd dostać tylko w okolice Instytutu Agroprom.

Magazyny Wojskowe

 

Teren opanowany przez Wojsko, Zombi i liczne mutanty. Mówią, że gdzieś tutaj zorganizowali swój przyczółek również Najemnicy. Baza wojskowa w północno-wschodniej części lokacji zajęta jest przez żołnierzy, którzy nie byli w stanie się stąd wydostać. Mówią, że Wolność ostrzy sobie zęby na to miejsce, jednak Powinność – jak zwykle – również tutaj depcze im po piętach.

Wędrujący do Bariery samotnicy wielokrotnie opowiadali o dziwnych komunikatach radiowych, jakie dostawali na tym terenie…

Czerwony Las

 

Na zachód od Radaru znajduje się rezerwat, będący jednocześnie przedmieściami Limańska. Teren jest nierówny i pagórkowaty, praktycznie w całości porośnięty dużymi drzewami. Teren rezerwatu odgradza betonowe ogrodzenie, a wkroczyć na jego teren można jedną z trzech bram, jednak mało który stalker do tej pory zdecydował się na ten krok – można tu spotkać groźne mutanty i duże skupiska anomalii. Eksploracji nie ułatwia fakt, że gęste korony drzew skutecznie odcinają dopływ światła…

Na północy spotkać można byłego strażnika tego miejsca, który nie ewakuował się po drugiej katastrofie – Leśnika. Na zachód stąd bliżej nieokreślona, silnie skażona rzeka uniemożliwia przejście do Limańska, choć zardzewiały most podobno jeszcze działa… Alternatywą drogą są tunele, prowadzące prawdopodobnie w okolice Radaru lub nawet poza zasięg anten.

Limańsk

 

Znany także jako Miasto Duchów lub Limańsk-13. Przez te wszystkie lata mało kto wiedział o jego istnieniu, dopiero Emisja z 2011 roku odkryła ścieżki prowadzące w te tereny i umożliwiła odkrycie i zmapowanie tego miejsca.

Do 1986 miasto pełne było naukowców pracujących nad projektem emitera Kajmanowa. Mówią, że na południe stąd leży inna mieścina, zwana Martwym Miastem, będąca królikiem doświadczalnym w kolejnych testach projektu.

Cała sprawa utrzymywana była w tak głębokiej tajemnicy, że naukowcy z Limańska po pierwszej katastrofie nie zostali nawet ewakuowani…

Bezpośrednie sąsiedztwo elektrowni pozwala przypuszczać, iż da się stąd dotrzeć do Centrum Zony.

Szpital

 

Niedaleko Limańska znajdował się kiedyś duży szpital – niewielu stalkerów o tym wie, gdyż – podobnie jak miasto – budynek nie był uwzględniany podczas tworzenia map. Podobno pamięta jeszcze czasy Stalina, choć nie sposób ocenić ile w tym prawdy.

O ile mijające dziesięciolecia nie odcisnęły na nim dużego piętna, tak druga katastrofa już tak; obecnie budynek jest w stanie całkowitej ruiny. Stacjonujące w nim oddziały Monolitu prawdopodobnie bronią dostępu do Elektrowni. Nie znajdziemy tu ani żadnych mutantów, ani wielu anomalii – nawet „duchy” Zony opuściły to miejsce.

Czarnobylska Elektrownia Atomowa

 

Siły Monolitu rok przed podróżą Striełoka są znacznie silniejsze i lepiej wyposażone. W każdej chwili może wystąpić Emisja, która zabije każdego w promieniu kilku kilometrów. Mimo tego okolica jest względnie spokojna – walki ugrupowań pochłaniają tyle zasobów, że żadne z nich nie odważy się wysłać swojej ekspedycji do Elektrowni. Tylko jedno jest wystarczająco silne i zorientowane na cel, by dotrzeć tak daleko…

Podziel się!

Najnowsze w katalogu modów

img
Paź
11

Hybrid Remake

Hybryda powietrza ze śmiercią

img
Wrz
13

Lost Alpha

Lost Alpha to legendarny mod, w którego trzeba zagrać po polsku!

img
Sie
26

Operacja Czarne Gniazdo

Pierwsza misja Codename: Outbreak na silniku Zewu Prypeci

img
Cze
05

Anomaly 1.5

Imponująca mod oparty na Call of Chernobyl.

img
Kwi
25

Stalker Two-K

Ponad półtora tysiąca tekstur w wysokiej rozdzielczości i wiele więcej.