Ogłoszenia:

Frakcje

wstęp

Od czasu Cienia Czarnobyla cofamy się tylko rok wstecz, ale w takim miejscu jak Zona to całe wieki. Ustalone granice terytoriów i względny spokój, jeśli chodzi o niesnaski między ugrupowaniami dopiero mają nastąpić; teraz trwa walka o dominację, w sam środek której trafia Szrama. Bandyci nie zajęli jeszcze fabryki w Dolinie Mroku, gdzie urzęduje obecnie Wolność, więc zadowolili się hangarem na Wysypisku. Całe dnie próbują przejąć pobliskie posterunki, by utrudnić przejście Samotnikom z Kordonu. Zdarza się, że są atakowani również od zachodu – na Agropromie dobrze ufortyfikowaną bazę założyła Powinność. Jest stąd przejście nad Jantar, gdzie wygodnie mogą podrzucać kolejne znaleziska Naukowcom bez obaw o to, że natkną się na Wolność. Na południu trwa mniejsza wojna; Czyste Niebo pilnuje ścieżek do swojej tajnej bazy, broniąc się przed atakami ze strony Renegatów – frakcji najgorszych szumowin, zbyt zdegenerowanych żeby pozostać w szeregach Bandytów. Gdzieś pomiędzy tym wszystkim są Najemnicy, wiecznie szukający informacji dla nieznanych klientów z Wielkiej Ziemi i pilnie strzegący tych, które udało im się już zdobyć. W zgiełku codziennych walk nikt nie ma czasu by pomyśleć nad ciągle rosnącym w siłę Monolitem…

Tygiel wrze i nic nie jest przesądzone. Od momentu opuszczenia Bagien możesz dołączyć do (prawie) każdego z poniższych ugrupowań i pomóc budować jego potęgę. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.

Bandyci

 

Wróg: Samotnicy
Główna baza: Wysypisko

Zbieranina kryminalistów, ciągle powiększająca się o nowych członków; przestępcy z Wielkiej Ziemi chcąc uniknąć kary za swoje zbrodnie, coraz liczniej przenoszą się do Zony. Brak policji gwarantuje bezkarność, a zarobek polegający w dużej mierze na wymuszeniach w perspektywie może się opłacić. Frakcją rządzi Joga – pierwszy człowiek, któremu udało się połączyć najsilniejsze gangi w jedną grupę. Mimo tego lider z niego marny…

Powinność

 

Wróg: Wolność
Główna baza: INB Agroprom

Jedna z najlepiej zorganizowanych frakcji operująca na terenie Strefy Wykluczenia. Dobrze wyposażeni, kierujący się surową dyscypliną i zorientowani na jeden główny cel, czyli zniszczenie Zony. Wraz z aktualnym dowódcą, generałem Kryłowem, założyli bazę na terenie Instytutu Agroprom. Prowadzą aktywną walkę z Wolnością, choć zmagają się też z innymi problemami – z pobliskich podziemi wychodzi coraz więcej mutantów…

Wolność

 

Wróg: Powinność
Główna baza: Dolina Mroku

Stosunkowo młode ugrupowanie, którego głównym celem jest ochrona Zony i otwarcie jej granic dla wszystkich. Uważają Strefę Anomalną za cenny dar dla ludzkości, który z powodzeniem można wykorzystać do polepszania jakości życia na całym świecie. Założyli bazę na terenie Doliny Mroku i pod przywództwem Czechowa próbują zwiększać swoje wpływy i jednocześnie walczyć ze swoim głównym wrogiem ideologicznym – Powinnością.

Renegaci

 

Wróg: Czyste Niebo
Główna baza: Plac Maszynowy na Bagnach

Niejednolita w swej strukturze i pozbawiona jednego lidera frakcja pozbawionych skrupułów kryminalistów. Są podobni do Bandytów, choć nie zgadzają się z decyzją o utworzeniu jednolitego ugrupowania pod przywództwem Jogi. Przenieśli się na – jak im się zdawało – opuszczone Bagna. Zająwszy drogi prowadzące na Kordon, rozpoczęli agresywną ekspansję, zajmując główne punkty orientacyjne na terenie lokacji. W ten sposób natknęli się na opór ze strony Czystego Nieba…

Czyste Niebo

 

Wróg: Renegaci
Główna baza: gdzieś na Bagnach

Składa się głównie z badaczy. Pozostają w ciągłym kontakcie z handlarzami i niektórymi frakcjami. Słabo wyposażeni, zdecydowali się więc na osiedlenie na Bagnach i trzymanie w tajemnicy lokalizacji swojej bazy, by w spokoju oddać się badaniom nad Zoną. W czasie akcji gry ich celem jest powstrzymanie kolejnych Emisji, choć jednocześnie uważają, iż zniszczenie Strefy wiązałoby się z nieodwracalnymi konsekwencjami dla całego świata. Ich przywódcą jest Lebiediew – były pracownik laboratorium X7…

Samotnicy

 

Wróg: Bandyci
Główna baza: Kordon

Tylko i aż zwyczajni stalkerzy, do niedawna przemierzający samotnie Zonę. Okoliczności wymusiły zwarcie szeregów i zorganizowanie się w jedną, dużą grupę pod przywództwem Ojca Waleriana – jednego z pierwszych stalkerów na terenie Strefy Wykluczenia. Ich głównym celem jest zwyczajne przeżycie kolejnego dnia bez strachu o własne życie w obliczu narastających ataków Bandytów z Wysypiska.

Naukowcy

 

Wróg: brak
Główna baza: Jantar

Wyspecjalizowane w wielu dziedzinach niewielkie oddziały badaczy wysyłane na teren Strefy Wykluczenia w mobilnych bunkrach. Starają się utrzymywać przyjazne stosunki z większością frakcji. Osiedli na Jupiterze, gdzie pod przywództwem Profesora Sacharowa prowadzą wnikliwe badania nad strukturą Zony.

Monolit

 

Wróg: wszyscy
Główna baza: nieznana

Ugrupowanie skoncentrowane na ochronie ścieżek do Elektrowni przed wszystkimi, którzy spróbują się przedrzeć. Kontrolują większość dróg na północ od Magazynów Wojskowych, jednocześnie sukcesywnie atakując posterunek na Barierze, celem przejęcia większego terytorium. Ich baza, przywódca oraz hierarchia pozostają nieznane. Wiadomo o nich tylko tyle, że chronią tajemniczy kryształ znajdujący się w Centrum Zony i oddają mu boską cześć. Technologicznie przewyższają inne frakcje – w jakiś sposób posiedli umiejętność przemieszczania się za pomocą anomalii teleportacyjnych.

Najemnicy

 

Wróg: wszyscy
Główna baza: brak

Skryci, tajemniczy i agresywni – z Najemnikami mało kto rozmawia, a jeśli nawet, to z reguły nie wychodzi z tej pogawędki o własnych siłach. Pojedyncze oddziały transportowane są na teren Strefy głównie celem zdobycia informacji i niemalże natychmiast ewakuowane. Nie wiadomo kto jest ich zleceniodawcą.

Wojsko

 

Wróg: Samotnicy, Bandyci, Wolność, Monolit, Najemnicy, Renegaci
Główna baza: brak, choć największe skupisko Wojska to posterunek na Kordonie

Ukraińskie siły wojskowe jeszcze do niedawna kontrolowały cały Kordon, jednak wzmożona aktywność mutantów i anomalii po ostatniej Emisji sprawia, że zaczynają się powoli wycofywać. Okoliczni stalkerzy zorganizowali się w jedną, dużą grupę, zmuszając żołnierzy do ustąpienia pola. Na domiar złego dowódca, Major Chaleckij, został przez nich pojmany. Próbując radzić sobie z bieżącymi problemami, jednocześnie koordynują działania w wielu częściach Zony.

Zombi

 

Wróg: wszyscy (za wyjątkiem Monolitu)
Główna baza: brak, choć największe skupisko Zombi to fabryka na terenie Jantaru

Nie są stroną w żadnym konflikcie, pozostając bełkoczącymi wrakami z pustym spojrzeniem, strzelającymi do wszystkiego w zasięgu wzroku. Mimo tego zachowali na tyle trzeźwości umysłu, że nie atakują siebie nawzajem, a przez oddziaływanie zarówno Radaru, jak i emitera pod powierzchnią Jantaru stali się chyba najbardziej liczną grupą na terenie Zony.

Podziel się!

Najnowsze w katalogu modów

img
Paź
11

Hybrid Remake

Hybryda powietrza ze śmiercią

img
Wrz
13

Lost Alpha

Lost Alpha to legendarny mod, w którego trzeba zagrać po polsku!

img
Sie
26

Operacja Czarne Gniazdo

Pierwsza misja Codename: Outbreak na silniku Zewu Prypeci

img
Cze
05

Anomaly 1.5

Imponująca mod oparty na Call of Chernobyl.

img
Kwi
25

Stalker Two-K

Ponad półtora tysiąca tekstur w wysokiej rozdzielczości i wiele więcej.