Przyznam szczerze, że zaprezentowanie S.T.A.L.K.E.R.-a 2 akurat na imprezie Microsoftu było dla mnie niemałym zaskoczeniem. Spodziewałem się raczej współpracy z Sony, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło – prezentacja S2 okazała się ogromnym sukcesem!
Choć niektóre serwisy branżowe odtrąbiły sukces już wcześniej, my postanowiliśmy się wstrzymać i było warto – jak zauważył sam Zachar Boczarow, czyli szef PR-u studia, w jeden dzień zwiastun S.T.A.L.K.E.R.-a 2 dobił do miliona wyświetleń, licząc tylko te na oficjalnym kanale Xboxa. Przy okazji – nie wiem czy widzieliście, ale po ostatniej Emisji otworzyły się dwie nowe drogi: na Instagram S.T.A.L.K.E.R.-a 2 oraz oficjalny kanał na YouTube.
1 день — 1 миллион pic.twitter.com/pySdGvvFnS
— Цукорович 🔩 (@Caxap91) 24 lipca 2020
Produkcja GSC Game World przebiła tym sposobem inne hity zaprezentowane wczoraj – Fable 4 (~675 tysięcy), nową Forzę (~365 tysięcy), czy Halo Infinite (~434 tysiące, gameplaye również mają mniej). Oczywiście ilość wyświetleń nie jest tak naprawdę żadną miarą, a pokazuje tylko orientacyjne zainteresowanie danym tytułem.
Z jednej strony jest to powód do radości – stalkerów wyczekujących na powrót do Zony jest ciągle wielu. Z drugiej może niepokoić presja, jaką bez wątpienia odczuwa teraz GSC. Czy podołają temu zadaniu wydając sequel, na który wszyscy czekamy? No właśnie… czekamy. I jeszcze trochę poczekamy…
PS: nie mówcie nikomu, bo to będzie dopiero w materiale na SW, ale być może to oczekiwanie nie potrwa wcale tak długo…