O S.T.A.L.K.E.R. 2 OldConcept zrobiło się głośno jakiś czas temu. Mod celuje w odtworzenie pierwszego konceptu sequela i robi to przy użyciu między innymi assetów z tamtego okresu.
Przez dłuższy czas nie było żadnych informacji. Pod koniec maja opublikowano mikrozwiastun, w październiku ukazał się krótki wywiad, który przetłumaczyliśmy, dziś – z zaskoczenia – pojawiło się kilka screenów, prezentujących moda. Poza tym ujawnione zostały kolejne osoby, biorące aktywny udział w tworzeniu S.T.A.L.K.E.R. 2 OldConcept.
I tutaj jest kolejne zaskoczenie, ponieważ twórcom pomaga Loxotron – ten sam, który jakiś czas temu próbował sprzedać SDK X-Ray 2.0. Odpowiada za różne, techniczne aspekty produkcji (w tym poprawki w silniku) i podobno jest częścią projektu od pierwszych dni jego powstawania.
Trzecia niespodzianka to coś, co wywnioskowaliście już z powyższych screenów… Logo Dezowave nie pozostawia wątpliwości – twórca Lost Alphy zajmie się stroną wizualną oraz projektami poziomów.
Na pewno nie jest to cała ekipa zaangażowana w pracę nad modem, ale na tę chwilę więcej nie wiemy; z uwagi na obecność loga Dezowave pojawiło się tylko sporo plotek, których nie ma sensu ani rozpowszechniać, ani komentować. Pierwsze screeny potwierdzają przypuszczenia o wykorzystaniu starych assetów i na ten moment musi nam to wystarczyć. W poniższej mini-galerii znajdziecie resztę zrzutów ekranu.