Miło jest mieć rację od samego początku…
Cykl życia kolejnych generacji konsol powiązany jest z cyklem produkcyjnym gier, który z kolei powiązany jest z rozwojem technologii, na których te gry powstają. To logiczny i oczywisty “ekosystem”, jednak przesiadka na nowe wersje silnika to zawsze ogromne wydarzenie. Unreal Engine 5 może nie jest aż tak wielką rewolucją (dla przeciętnego zjadacza chleba) jak mógłby być, ale wprowadza co najmniej kilka nowości, które wpłyną na kształt powstających gier.
Teza o S.T.A.L.K.E.R.-ze 2 na Unreal Engine 5 powstala już kilka lat temu. Na CZ pisałem o tym pierwszy raz w ubiegłym roku, ale mam wrażenie, że w filmach wspominaliśmy o tym wcześniej. GSC naturalnie nie udzielało żadnych konkretnych odpowiedzi na zalew pytań, więc pozostały nam tylko domysły. Aż do dzisiaj, kiedy teza okazała się prawdziwa – GSC Game World przyznało na Twitterze, że S.T.A.L.K.E.R. 2 powstaje na Unreal Engine 5.
Hey @UnrealEngine,
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) 11 sierpnia 2021
Feel free to mention we're running on UE5 🤝 https://t.co/GLXdLM5YoV
GSC od zawsze lubiło nowinki techniczne i choć prace nad Cieniem Czarnobyla przeciągały się niemiłosiernie, a gra wyszła finalnie na przestarzałym już wówczas X-Rayu, znalazło się tam co najmniej kilka elementów, które robiły wielkie wrażenie. Nie inaczej będzie ze S.T.A.L.K.E.R.-em 2, skoro wiemy oficjalnie, że dołączył do grona gier robiących użytek z najnowszej technologii Epica, z której korzystać będzie kilka nadchodzących tytułów, między innymi Hellblade 2 czy nowe Gearsy.
Ogłoszeniu towarzyszyła również taka grafika: