Ogłoszenia:

S.T.A.L.K.E.R. 2 anulowany… 9 lat temu

img
gru
09

Spokojnie – to ten „stary” Stalker 2 został anulowany. Ten tworzony obecnie przez GSC jest (na razie) bezpieczny 😉

Produkcja S.T.A.L.K.E.R.-a 2 nieoficjalnie rozpoczęła się niedługo po wydaniu Czystego Nieba. Pierwsze oficjalne informacje wypłynęły w sierpniu 2010 roku – to właśnie wtedy ujawniono, że silnik tworzony z myślą o sequelu pozwoli na wydanie gry także na konsolach.

Do końca roku studio nie dzieliło się żadnymi konkretami; na początku 2011 Oleg Jaworski przyznał, że S2 jest na wczesnym etapie produkcji, ale nie przeszkodziło to w prowadzeniu regularnej kampanii marketingowej – zupełnie innej niż ta, z którą mamy do czynienia obecnie. Pracownicy udzielali wielu wywiadów (głównie wschodnim mediom) i choć oficjalnie nie pojawiło się zbyt wiele informacji, to na podstawie różnych poszlak można było zbudować sobie ogólny obraz tego, czym S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie.

Pod koniec listopada do studia wrócił Aleksiej Sytjanow – jeden z „ojców” serii. W trwającym nieco ponad dwie minuty wideo mówił między innymi o tym, że GSC potrzebuje nowych talentów i deklarował swój udział w pracach nad grą.

9 grudnia 2011 roku coś zaczęło pękać… Plotki obiegły internet z szybkością błyskawicy. Studio zabrało głos na Twitterze, ale wpis szybko zniknął. Dobrym przykładem tego, jak wyglądał chaos towarzyszący sytuacji S.T.A.L.K.E.R.-a 2 jest lead newsa z CD-Action:

„W sieci pojawiły się niepotwierdzone informacje, jakoby prace nad grą S.T.A.L.K.E.R. 2 zostały anulowane po tym, jak rzekomo zamknięto studio GSC Game World. Doniesieniom tym zaprzeczył szef firmy. [UPDATE – A jednak to prawda!] [UPDATE 2 – Gra jednak istnieje?] [UPDATE 3 – To niemal oficjalne: GSC Game World zamknięte.]”

Przez dłuższy czas nikt tak naprawdę nie wiedział co się dzieje i dopiero dzień później, 10 grudnia, studio poinformowało, że oficjalny komentarz w tej sprawie ukaże się za dwa dni. Ten był krótki:

„Zrobimy co się da, by kontynować, ale w tej chwili nic nie jest pewne”.

Pracownicy starali się utrzymać projekt przy życiu, ale w końcu Grigorowicz oficjalnie go zamknął i zwolnił większość pracowników, a Stalker 2 został oficjalnie anulowany. Oleg Jaworski mówił o tym bardzo krótko:

„[Grigorowicz – przyp. red] Zebrał nas w sali konferencyjnej i powiedział krótko – >>Zdecydowałem się wstrzymać rozwój S.T.A.L.K.E.R.-a 2. Do widzenia<<„.

Na szczęście S.T.A.L.K.E.R. 2 tworzony od 2018 na razie ma się nieźle i nic nie wskazuje na to, by miał powtórzyć los swojego poprzednika. Ostatni oficjalny komentarz w tej sprawie to wywiad Zachara Boczarowa z cybersport.ru w którym przyznawał, że pandemia koronawirusa nie wpłynęła w większym stopniu na prace nad grą.

Więcej na temat „starego” S2 dowiecie się z jednego z naszych starszych materiałów:

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.