Ogłoszenia:

Rzeźnia

img
lut
11

Hardkorowy Cień Czarnobyla z ładowaniem magazynków, niebezpiecznymi zjawiskami pogodowymi i innymi utrudnieniami, za które wielu pokochało Rzeźnię.

W skrócie

Tytuł oryginalny: Жесть
Twórca: Zander, Stunder, CHORNIY666, BorzoyExist
Data wydania: pierwsza wersja – 1 maja 2011
Wersja językowa: PL
Autor spolszczenia: smox, metek58, scigacz1975, trurl3, kobal, Yurek
Wymagana wersja gry: repack – mod samodzielny

Opis

Rzeźnia jest modem opartym na AMK w wersji 1.4 i zawiera w sobie większość zmian jakie wprowadza. Wszystkie bronie (a także kilkanaście zupełnie nowych modeli) posiadają własne tłumiki i niektórych z nich nie da się kupić – jedne leżą w skrytkach, inne da się zdobyć tylko od postaci niezależnych. Największą zmianą, jaką wprowadza Rzeźnia jest jednak system ładowania magazynków. Co ciekawe usprawnienia dotknęły też najbardziej niedocenianej broni w Stalkerze – noża. Teraz zużywa się z czasem i co jakiś czas trzeba będzie go ostrzyć. Większość handlarzy zrobi to za niewielką opłatą.

Twórcy modyfikacji przerobili także system promieniowania. Im bliżej elektrowni, tym staje się wyższe. I tak przeciętna skórzana kurtka zapewnia ochronę na poziomie pozwalającym bez problemu przetrwać na Kordonie, ale na Wysypisku nie przeżyjemy zbyt długo… Do tego co jakiś czas pojawiają się kwaśne deszcze i mocny wiatr, który unosi chmury radioaktywnego opadu; nawet najlepszy kombinezon wystawiony na działanie takich warunków nie przetrwa zbyt długo.

Oprócz przywrócenia wyciętych mutantów, zadbano o ich umiejęności i animacje – teraz ataki wyglądają bardziej realistycznie i dużo łatwiej umrzeć przy spotkaniu nawet z Mięsaczem.

Do tego dochodzi możliwość ulepszania sprzętu (o ile mamy odpowiednie przedmioty do tego celu), realistyczny system ekwipunku (w ferworze walki nie sięgniemy do plecaka, możemy więc korzystać tylko z tego, co znajduje się na pasie).

  • nowy system uzbrojenia;
  • wycięte mutanty;
  • można podarować broń postaciom niezależnym, dzięki czemu mogą stać się naszymi przyjaciółmi (dajemy broń tylko z amunicją!);
  • pas, tudzież kamizelka taktyczna;
  • możliwość ulepszania sprzętu;
  • egzoszkielety wymagają baterii;
  • emisje i powiązany z nimi nowy system spawny artefaktów;
  • nowa pogoda – kwaśne deszcze, radioaktywne opady…
  • zmieniony system handlu;

Porady

Wszystkie leki działają powoli i podczas korzystania z nich, nie możemy sięgnąć po broń. Antyrady używane w miejscu, w którym występuje promieniowanie nie likwidują go, a sen to po prostu sen – nie obudzicie się cudownie uzdrowieni.

By naładować magazynek, należy umieścić go na pasie, a potem wyciągnąć lornetkę. Domyślna klawiszologia:
R – ładowanie magazynka;
Y – inny rodzaj amunicji;
LPM podczas ładowania – inny rodzaj magazynka;
PPM – rozładowanie magazynka

Analogicznie wygląda to w przypadku samej broni:
R – przeładowanie;
Y – inny typ magazynka;
PPM – rozładowanie

Mutanty mają nowe umiejętności:
Chimera może bronić się przed atakami wręcz;
Burer w odległosci mniejsze niż 20 metrów wytrąca broń – im bliżej mutanta jesteśmy, tym mocniejsze są jego ataki;
Poltergeist ma podobne zdolności do Burera, jednak słabsze;

Po każdej Emisji pojawiają się artefakty – tym lepsze, im bliżej Centrum Zony jesteśmy. Na dawno nie odwiedzanych lokacjach spawn został ograniczony do 3 Emisji, tzn. jeśli nie odwiedzaliśmy przez dłuższy czas Wysypiska, artefakty się tam nie pojawią do czasu powrotu na lokację.

Pobieranie

Instalacja

Mod jest spakowany razem z podstawową wersją gry, więc wystarczy wypakować katalog rzeźnia_repack.7z i uruchomić grę za pomocą pliku XR_3DA znajdującego się w folderze bin.

Opcjonalnie można zainstalować paczkę broni – wystarczy, folder gamedata z Rzeźnia_Paczka broni.7z przeniesiecie do głównego katalogu gry.

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.