Ogłoszenia:

Priboi Story 1.4 – Ukryte Zagrożenie

img
lut
15

Jedna z pierwszych modyfikacji do Cienia Czarnobyla, zmieniająca fabułę w tak dużym stopniu.

W skrócie

Tytuł oryginalny: Priboi Story 1.4: Latent Threat
Twórca: dezowave / SEA-CAT
Data wydania: ?
Wersja językowa: PL
Autor spolszczenia: smox, metek58, kobal
Wymagana wersja gry: 1.0004

1.3/5 (20)

Opis

Pierwsza modyfikacja do Cienia Czarnobyla, zmieniająca w takim stopniu fabułę oraz pierwszy twór grupy Dezowave – późniejszych twórców Lost Alphy. Jako porucznik Priboi Slipczenko, ruszamy w głąb Zony rok po wydarzeniach znanych z podstawowej wersji gry – naszym głównym celem staje się zbadanie działalności tajemniczej organizacji UHSF, co okaże się długą i dość skomplikowaną przygodą…

Wersja 1.4 jest najnowszą dostępną w tej chwili, a sam mod nie jest już rozwijany. Względem poprzedniczek, dodano wiele nowych zadań i postaci, a te istniejące zostały przeprojektowane. Zona jest bardziej niebezpieczna, stąd większy nacisk na skrypty postaci, mutantów i postaci niezależnych.

Zmianom uległ także system nagród za zadania oraz sprzętu zabieranego wrogom – z większości broni nie możemy korzystać, ponieważ posiadają blokadę. Jedynym sposobem dozbrojenia się jest znajdywanie schowków. Wyjątek od tej reguły stanowią ważne dla fabuły postacie, takie jak Charon czy Striełok – z ich broni można korzystać bez ograniczeń.

Rzeczy, na które gracze narzekali najbardziej w poprzednich wersjach (między innymi niektóre, autorskie pomysły na nowe mutanty), zostały zupełnie wycięte.

  • nowa fabuła i nowy bohater z własnymi motywacjami;
  • system blokady cudzej broni – korzystać można z tych znajdujących się w schowkach;
  • 4 zakończenia;
  • usprawniona sztuczna inteligencja;
  • nowe artefakty;
  • przeprojektowane anomalie, które teraz są zdecydowanie mniej widoczne;
  • usunięte błędy skryptowe i nietrafione pomysły z poprzedniej wersji;
  • możliwość naprawy wyposażenia;
  • zmieniony system handlu;

Pobieranie

Instalacja

Rozpakowujemy pobrane archiwum i rozpakowujemy gamedata.7z.001 – pozostałe części archiwum rozpakują się automatycznie. Pliki przenosimy do głównego katalogu gry.

Pliki z archiwów fix 1, 2, 3 oraz 4 przenosimy do głównego katalogu gry i wyrażamy zgodę na zamianę.

Folder gamedata spolszczenia również umieszczamy w głównym katalogu gry i wyrażamy zgodę na zamianę plików.

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!
  • img
    lis 30, 2020 @ 16:16 pm

    gdzie reszta plików? jest tylko główny z modem

    • img
      lis 30, 2020 @ 16:36 pm

      W archiwum jest jeszcze bodajże 5 lub 6 kolejnych, które również należy rozpakować.

  • img
    Bartek-B Odpowiedz
    maj 22, 2022 @ 20:31 pm

    Mod posiada kilka istotnych bugów utrudniających bądź całkowicie uniemożliwiających rozgrywkę. Pierwszym problemem jest całkowita dysproporcja pomiędzy skutecznością obrażeń zadawanych przez NPC-ów w stosunku do obrażeń zadawanych przez gracza. W sytuacji gdy NPC zabija jednym strzałem zawsze ze 100 – procentową skutecznością celowania, gracz musi oddać conajmniej kilka celnych strzałów z tej samej broni żeby pokonać wroga. Drugi problem to brak śmiertelności i aktywność wrogów w trakcie trwania emisji. Trzeci – odnawianie się przeciwników po ponownym przejściu do lokalizacji, gdzie wcześniej zostali oni wyeliminowani. Nie działa też zmiana poziomu trudności, który jest zawsze ustawiony na poziom mistrza, jakikolwiek by nie wybrać. Mimo ciekawie skonstruowanej fabuły, która zachęca do gry cały sens i przyjemność rozgrywki są przekreślone przez te własnie rzeczy. Czyżby twórców poniosła chora ambicja stworzenia super realistycznej rozgrywki drogą sztucznego podbicia poziomu trudności do granic absurdu?

  • img
    Bartek-B Odpowiedz
    maj 25, 2022 @ 12:09 pm

    Niestety to samo dotyczy też Priboy Story 1. Dodatkowo dochodzi niemożliwość obrony przed niektórymi mutantami. Jest miejsce w którym rzuca się na nas stwór, którego nie da się zabić wystrzeliwując do niego caly magazynek z PPSz, czyli 71 pocisków. Jakby było mało, to takie stwory są trzy. To czyni ten mod niegrywalnym. Szkoda transferu, czasu i nerwów.

  • img
    Bartek-B Odpowiedz
    cze 4, 2022 @ 21:26 pm

    Nazwijmy rzeczy po imieniu. Mod jest naprawdę z dupy. Próbowałem nie zrażać się i wrócić do grania po jakimś czasie dalej mimo bugów, które wymieniłem wcześniej ale przekonałem się dobitnie, że jest to niemożliwe. Stuprocentowa skuteczność NPC-ów w każdym strzale i zerowy czas reakcji czynią grę niegrywalną i nierealistyczną. Coś takiego nie powinno być w ogóle dopuszczone do rozpowszechniania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.