Jedna z pierwszych modyfikacji do Cienia Czarnobyla, zmieniająca fabułę w tak dużym stopniu.
W skrócie
Tytuł oryginalny: Priboi Story 1.4: Latent Threat
Twórca: dezowave / SEA-CAT
Data wydania: ?
Wersja językowa: PL
Autor spolszczenia: smox, metek58, kobal
Wymagana wersja gry: 1.0004
Opis
Pierwsza modyfikacja do Cienia Czarnobyla, zmieniająca w takim stopniu fabułę oraz pierwszy twór grupy Dezowave – późniejszych twórców Lost Alphy. Jako porucznik Priboi Slipczenko, ruszamy w głąb Zony rok po wydarzeniach znanych z podstawowej wersji gry – naszym głównym celem staje się zbadanie działalności tajemniczej organizacji UHSF, co okaże się długą i dość skomplikowaną przygodą…
Wersja 1.4 jest najnowszą dostępną w tej chwili, a sam mod nie jest już rozwijany. Względem poprzedniczek, dodano wiele nowych zadań i postaci, a te istniejące zostały przeprojektowane. Zona jest bardziej niebezpieczna, stąd większy nacisk na skrypty postaci, mutantów i postaci niezależnych.
Zmianom uległ także system nagród za zadania oraz sprzętu zabieranego wrogom – z większości broni nie możemy korzystać, ponieważ posiadają blokadę. Jedynym sposobem dozbrojenia się jest znajdywanie schowków. Wyjątek od tej reguły stanowią ważne dla fabuły postacie, takie jak Charon czy Striełok – z ich broni można korzystać bez ograniczeń.
Rzeczy, na które gracze narzekali najbardziej w poprzednich wersjach (między innymi niektóre, autorskie pomysły na nowe mutanty), zostały zupełnie wycięte.
- nowa fabuła i nowy bohater z własnymi motywacjami;
- system blokady cudzej broni – korzystać można z tych znajdujących się w schowkach;
- 4 zakończenia;
- usprawniona sztuczna inteligencja;
- nowe artefakty;
- przeprojektowane anomalie, które teraz są zdecydowanie mniej widoczne;
- usunięte błędy skryptowe i nietrafione pomysły z poprzedniej wersji;
- możliwość naprawy wyposażenia;
- zmieniony system handlu;
Pobieranie
Instalacja
Rozpakowujemy pobrane archiwum i rozpakowujemy gamedata.7z.001 – pozostałe części archiwum rozpakują się automatycznie. Pliki przenosimy do głównego katalogu gry.
Pliki z archiwów fix 1, 2, 3 oraz 4 przenosimy do głównego katalogu gry i wyrażamy zgodę na zamianę.
Folder gamedata spolszczenia również umieszczamy w głównym katalogu gry i wyrażamy zgodę na zamianę plików.
gdzie reszta plików? jest tylko główny z modem
W archiwum jest jeszcze bodajże 5 lub 6 kolejnych, które również należy rozpakować.