“Stalker na Unreal Engine” – nawet nie próbuję liczyć, ile razy pisałem to w ostatnich tygodniach. Teraz powinienem zrobić to znowu, bo pojawił się kolejny efekt romansu Zony z technologią Epica. Tym razem nasz, lokalny, polski.
Mieliśmy ostatnio okazję przeprowadzić krótki wywiad z Ivanem Sorce, który pracuje nad pełnoprawnym Cieniem Czarnobyla na UE4. Wygląda na to, że rośnie mu konkurencja… i to na naszym podwórku. Na kanale niejakiego Rainfielda pojawiły się wczoraj dwa filmy, prezentujące fabrykę ze starego Kordonu. Co się z nią stało i dlaczego na jej miejscu w finalnej grze stanęło ATP, dowiecie się tutaj.
Zanim zaczniecie oglądać, podzielę się osobistą refleksją: minęło raptem pół roku od potwierdzenia użycia Unreal Engine w tworzeniu S.T.A.L.K.E.R.-a 2, a powstały już co najmniej dwa, w różnym stopniu funkcjonalne projekty. Jasne, że są odtwórcze, bo polegają w ogromnej mierze na przenoszeniu starej zawartości na nowy silnik, ale w pewnym sensie pokazuje to siłę stalkerskiej społeczności, jak również chęć zobaczenia czegoś oficjalnego…