
Chernobylite jest grą… trudną. Nie chodzi mi tutaj o poziom trudności, a o w miarę jednolitą ocenę – nie jest tym, czego się spodziewałem, ale zaczyna się (wreszcie) powoli oddalać od poziomu reskina Get Even… Na premierę jeszcze poczekamy, a na razie możemy przetestować najnowszy update.
Ta aktualizacja na pewno nie sprawi, że zakocham się w produkcji Farm 51. Mimo tego widzę postęp, gliwiczanie łatają największe bolączki i rozbudowują grę o kolejne, mniejsze i większe nowości. To dobrze – miałem obawy, że misterna intryga Chernobylite rozpadnie się jak domek z kart, a twórcy zaczną wprowadzać dziwaczne rozwiązania, psujące odbiór produkcji. Zamiast tego koncentrują się na szlifowaniu oryginalnego pomysłu, a opublikowaniem Players’ Feedback Pass 1 udowodnili, że wsłuchują się w głos społeczności. Z ciekawszych rzeczy:
Towarzysze Igora mają teraz „współczynnik relacji”, zmieniający się w zależności od decyzji gracza – opcja ma być bardzo ważna w przyszłości i jestem skłonny w to uwierzyć; Chernobylite w końcu „stoi” historią. Kilka zadań fabularnych zostało przerobionych tak, by umożliwić postaciom niezależnym w naszej bazie ustosunkowanie się do naszych działań.
Oprócz tego dla bardziej wrażliwych graczy pojawiła się opcja ograniczenia brutalności podczas rozgrywki. Ci, którzy zdecydują się jej nie wyłaczać, mogą zapoznać się z nowościami – krew powinna wyświetlać się lepiej na różnych powierzchniach.
Mapy zyskały nieco więcej szczegółów, wyraźniej wskazując obszar, w którym gracz może się poruszać. Są też bardziej przejrzyste. Wprowadzono drobne poprawki do samych lokacji, ale błędów ciągle jest sporo – zostaną naprawione w najbliższej przyszłości.
Coś, co mnie osobiście bardzo cieszy: gdy znikniemy przeciwnikom z oczu na dłuższy czas, w pewnym momencie stracą zainteresowanie i przestaną nasz szukać. Ciągle wzdrygam się na myśl o bieganiu po całej lokacji w poszukiwaniu bezpiecznego miejsca, które nie istniało – żołnierze mieli oczy wszędzie i widzieli przez każdy krzak. Ciekawe, czy po wejściu na pierwsze piętro ciągle kompletnie głupieją… Sprawdzę to potem, tymczasem jeśli interesuje Was reszta zmian, jakie wprowadził dzisiejszy patch, znajdziecie ją tutaj.