Ogłoszenia:

Nowy update Chernobylite

img
kw.
30

Chernobylite jest grą… trudną. Nie chodzi mi tutaj o poziom trudności, a o w miarę jednolitą ocenę – nie jest tym, czego się spodziewałem, ale zaczyna się (wreszcie) powoli oddalać od poziomu reskina Get Even… Na premierę jeszcze poczekamy, a na razie możemy przetestować najnowszy update.

Ta aktualizacja na pewno nie sprawi, że zakocham się w produkcji Farm 51. Mimo tego widzę postęp, gliwiczanie łatają największe bolączki i rozbudowują grę o kolejne, mniejsze i większe nowości. To dobrze – miałem obawy, że misterna intryga Chernobylite rozpadnie się jak domek z kart, a twórcy zaczną wprowadzać dziwaczne rozwiązania, psujące odbiór produkcji. Zamiast tego koncentrują się na szlifowaniu oryginalnego pomysłu, a opublikowaniem Players’ Feedback Pass 1 udowodnili, że wsłuchują się w głos społeczności. Z ciekawszych rzeczy:

Towarzysze Igora mają teraz „współczynnik relacji”, zmieniający się w zależności od decyzji gracza – opcja ma być bardzo ważna w przyszłości i jestem skłonny w to uwierzyć; Chernobylite w końcu „stoi” historią. Kilka zadań fabularnych zostało przerobionych tak, by umożliwić postaciom niezależnym w naszej bazie ustosunkowanie się do naszych działań.

Oprócz tego dla bardziej wrażliwych graczy pojawiła się opcja ograniczenia brutalności podczas rozgrywki. Ci, którzy zdecydują się jej nie wyłaczać, mogą zapoznać się z nowościami – krew powinna wyświetlać się lepiej na różnych powierzchniach.

Mapy zyskały nieco więcej szczegółów, wyraźniej wskazując obszar, w którym gracz może się poruszać. Są też bardziej przejrzyste. Wprowadzono drobne poprawki do samych lokacji, ale błędów ciągle jest sporo – zostaną naprawione w najbliższej przyszłości.

Coś, co mnie osobiście bardzo cieszy: gdy znikniemy przeciwnikom z oczu na dłuższy czas, w pewnym momencie stracą zainteresowanie i przestaną nasz szukać. Ciągle wzdrygam się na myśl o bieganiu po całej lokacji w poszukiwaniu bezpiecznego miejsca, które nie istniało – żołnierze mieli oczy wszędzie i widzieli przez każdy krzak. Ciekawe, czy po wejściu na pierwsze piętro ciągle kompletnie głupieją… Sprawdzę to potem, tymczasem jeśli interesuje Was reszta zmian, jakie wprowadził dzisiejszy patch, znajdziecie ją tutaj.

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.