Serwis wccftech rozmawiał z twórcami Pionera – ogłoszonej przed kilkoma miesiącami strzelanki wieloosobowej, atmosferą nawiązującej do STALKER-a. Dzięki temu poznaliśmy kilka nowych informacji na temat gry.
Redakcja wccftech rozmawiała z Aleksandrem Nikitinem, szefem marketingu i współwłaścicielem tworzącego Pionera GFA Games. Choć ilość nowości nie przytłacza, to tytuł zaczyna nabierać coraz lepszych kształtów – zapewne niemały w tym udział ma inwestycja Tencentu (o czym pisaliśmy tutaj), a sam Nikitin odnosi się do tej sprawy tak:
“[Inwestycja Tencentu – przyp. red.] pozwala nam na rozważenie szerszego horyzontu, w tym DLC”.
Mapa, jaką będziemy mogli zwiedzić ma mieć ponad 50 km (nie licząc podziemi), jednak struktura serwerów czy ilość graczy, która będzie mogła w jednym momencie grać w tym samym świecie nie zostały jeszcze w pełni ustalone. Ciekawie wyglądają mechanizmy erpegowe, wśród których znajdziemy między innymi celność, obrażenia, zasięg, wagę i modyfikatory ataku krytycznego broni, stopień częstotliwości występowania przedmiotów (i ich rzadkość), a także efekty statusu. W zasadzie to branżowy standard i na ten moment twórcy nie zapowiadają żadnej rewolucji w tym temacie.
Za to do kwestii progresu Pioner podejdzie bardzo kreatywnie, ponieważ nie będziemy levelować postaci w sposób tradycyjny – stan umiejętności bohatera będzie determinować jakość jego wyposażenia, a także stosunki z zamieszkującymi świat gry frakcjami. Nikitin chwali “adaptacyjny system walki” i obiecuje, że w pierwszej części przyszłego roku będziemy mogli przyjrzeć mu się bliżej. W trakcie rozgrywki czekają nas potyczki z potężnymi bossami, z którymi nie poradzimy sobie samotnie – w tym celu dostaniemy możliwość współpracy z innymi graczami np. w obrębie jednego klanu, powiązanego z daną frakcją. Tutaj pojawia się ciekawy wątek – klany mają mieć pod kontrolą jakieś terytoria, co pozwoli na poszerzanie strefy wpływów. Nie wiemy jednak jak to będzie dokładnie wyglądać. Miłośnicy rozgrywek PvP (także rankingowych) również znajdą w Pionerze coś dla siebie, ale i tutaj nie pojawiają się żadne warte wspomnienia konkrety.
GFA Games nie zdecydowało, czy ich debiutancka produkcja ukaże się na Steamie czy Epic Games Store. Zanim to jednak nastąpi, będziemy mieli okazję sprawdzić Pionera w ramach otwartej bety, natomiast sama premiera gry ustalona została na bliżej nieokreślony termin 2022 roku. Zapewne po wydaniu wersji pecetowej pojawią się też konkretniejsze plany portu na konsole.
Cały wywiad z dodatkowymi informacjami znajdziecie tutaj.