OldConcept zaczyna powoli nabierać kształtów, choć jest zdecydowanie za wcześnie, by operować konkretami.
S.T.A.L.K.E.R. 2: OldConcept to dość dziwny projekt, ujawniony mniej więcej w tym samym czasie, w którym Loxotron próbował sprzedać SDK anulowanego S.T.A.L.K.E.R.-a 2. Ten sam Loxotron pracuje także przy OldConcept, a wraz z nim – między innymi – Dezowave, czyli ekipa odpowiedzialna za Lost Alphę.
O modzie wiemy właściwie tylko tyle, że powstaje na mitycznym X-Rayu 2.0 i zamierza odtworzyć oryginalną koncepcję S.T.A.L.K.E.R.-a 2. Przez dłuższy czas nie pojawiały się żadne wiadomości, ale dziś dowiedzieliśmy się, że OldConcept zaczyna nabierać kształtów.
Okazuje się, że X-Ray 2.0 na tyle różni się od poprzednich wersji tej technologii, że oswojenie się z nim wcale nie jest takie proste. Prace należało zacząć od eliminacji problemów, jakie pojawiały się już od samego początku.
Aktualnie deweloperzy stworzyli cztery zupełnie nowe lokacje, a także zmienili oświetlenie oraz efekty postprocesowe na starych. Mapy zostały częściowo zaludnione postaciami niezależnymi z nową, przepisaną logiką zachowania.
Pojawiły się też promienie wolumetryczne, dodano nowe shadery i zoptymalizowano stare.
Nie wiemy kiedy pojawi się OldConcept, ale pozostajemy w kontakcie z autorami. Na deser jeszcze jeden screen – przyznajcie sami, że wygląda to całkiem interesująco…