Dziś jest dzień S.T.A.L.K.E.R.-a na innych silnikach 🙂
Ivan Sorce, twórca remake’u S.T.A.L.K.E.R.-a na Unreal Engine, zaczynał skromnie – od prostych testów w podziemiach Agropromu i Snorków w Barze. Już w maju minie rok od kiedy rozpoczął przenoszenie gry. Koncepcja projektu zmieniła się diametralnie: najpierw okazało się, że twórca ma ambitniejsze cele, niż proste przeportowanie assetów z Cienia Czarnobyla, a lista planowanych nowości jest naprawdę długa. Po kilku miesiącach czasie dostosowywania oryginału do nowych warunków wyszło na jaw, że kurczowe trzymanie się materiału źródłowego ogranicza kreatywność Ivana i w ten sposób stary Kordon został zastąpiony nowym. W międzyczasie do ekipy dołączyły nowe osoby, zajmujące się na przykład nowymi teksturami, a zakres przenoszonej zawartości wyszedł poza Cień Czarnobyla – pojawiły się sugestie, że będzie to remake całej trylogii.
Jeśli chcecie prześledzić całą historię S.T.A.L.K.E.R.-a na Unreal Engine, zajrzyjcie tutaj.
Nie sposób nie zauważyć, że sedno projektu zaczyna się coraz bardziej rozmywać; większość graczy wolałaby dostać prosty, funkcjonalny remake na nowym silniku i to jak najszybciej – w końcu dobrze byłoby go ograć jeszcze przed premierą S.T.A.L.K.E.R.-a 2… Mimo pewnych kontrowersji towarzyszących temu projektowi, Ivan pracuje dalej, dzieląc się kolejnymi filmami. Pierwszy z nich to krótki zwiastun, jaki został opublikowany pod koniec zeszłego roku:
Nie wygląda to najgorzej, choć dźwięk rozbijanej, drewnianej skrzynki przy otwieraniu bramy trochę wybija z rytmu 😉
Drugie wideo to starcie 16 stalkerów i 16 bandytów. Zobaczymy tutaj nowe szkielety postaci, ale jeszcze bez dokładniejszych animacji oraz nowej sztucznej inteligencji:
Najnowsze filmy to krótka wycieczka Trupiarką, znaną z intra do Cienia Czarnobyla oraz prezentacja dynamicznej pogody:
Podobno po ukończeniu nowych animacji możemy spodziewać się wersji demonstracyjnej. Autor nie operuje jeszcze konkretnymi terminami, ale jeśli tylko pojawi się coś na ten temat – na pewno damy znać.