Nowe wideo zdradza nieco informacji na temat moda i pokazuje niewielki fragment gameplayu. Wygląda na to, że jest na co czekać.
Najnowsze dziecko twórców Lost Alphy DC rozwija się w niespiesznym tempie. Informacji na jego temat jest dość mało i pojawiają się rzadko, zwykle nie są też zbyt znaczące – zwiastun benchmarku, a potem sam benchmark pozwoliły nam zobaczyć małe nowości i na tym właściwie koniec. Jakiś czas później zdradzono, że mod wyjdzie w trzech częściach, pojawił się mętny zarys fabuły i całkiem obszerny FAQ.
Dziś dostaliśmy wreszcie solidną pigułkę wiadomości, jakie rzucają konkretniejsze światło na New Project. Opublikowano materiał trwający prawie kwadrans, w którym developerzy omawiają kilka istotnych spraw. Na początek kwestia lokacji: w pierwszej części modyfikacji zobaczymy 5 znajomych miejsc i będą to Kordon, Wysypisko, Agroprom, Dolina Mroku i jedna lokacja podziemna.
Lost Alpha pod względem projektu odwiedzanych miejsc była bardzo dobra i właściwie mało kto wymagał w w tym względzie więcej. Mimo tego autorzy Nowego Projektu postanowili ustawić poprzeczkę wyżej:
„Naszym głównym celem w projektowaniu lokacji jest podciągnięcie ich do poziomu nowoczesnych gier. Chodzi o ich dopracowanie, wypełnienie i oczywiście wielkość. Niektóre poziomy zostały zwiększone do rozmiarów znanych z Zewu Prypeci, a inne nawet bardziej”.
Co ważne, lokacje w New Project nie starają się na siłę pokrywać z tymi w rzeczywistości; twórcy dali sobie trochę artystycznej wolności, zatem odwiedzane miejsca będą co najwyżej zainspirowane Czarnobylem i utrzymane w starym, dobrym stylu Stalkera. Twórcy sami przyznają, że to właśnie ten etap tworzenia moda jest bardzo pracochłonny i stanowi główny powód stosunkowo małej prędkości rozwoju.
Oprócz lokacji, zwiększy się różnorodność postaci. Dzięki nowym modelom i różnym wariantom wizualnym twarzy, podstawowych postaci pobocznych będzie 45, a ta ilość zwiększy się za sprawą dodatkowych wariacji – enpece, jak na stalkerów przystało, będą nosić maski, czapki, różne stroje etc.
Fabularnie gra pozostaje wierna stalkerskiemu uniwersum wykreowanemu przez GSC, jednak w miejscach, w których lore posiada nieco dziur lub braków, New Project dokłada swoje kilka groszy w kwestii wyjaśniania niektórych zjawisk, obserwacji innych stalkerów znajdywanych w formie notatek czy zadań pobocznych. Nie jest to nic nowego, ponieważ podobne zabiegi widzieliśmy w mnóstwie innych modów, ale można zrobić to dobrze, albo bardzo kiepsko, przy czym jest to jedno z niewielu pól, na których twórcy fanowskich treści mogą się popisać kreatywnością.
Spory fragment materiału to prezentacja fragmentu rozgrywki, która całkiem nieźle pokazuje koncepcję Nowego Projektu, a towarzysząca jej muzyka buduje gęsty, znajomy klimat. Cały materiał zobaczycie tutaj, a po obejrzeniu będzie wam smutno, że New Project nie ma jeszcze ustalonej daty premiery.
Dziękuję
Wygląda na to że rzeczywiście jest na co czekać, oby mod był zoptymalizowany pod nie tak high endowe komputery bo graficznie jest zbliżony do modyfikacji w stylu anomaly.Ale ta nowa(?) zona wygląda smacznie, znacznie więcej wyludnienia i otwartej przestrzeni do eksploracji zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, tak to wygląda.Jak ten mod/gra (?) wyjdzie to mam nadzieję że ktoś to w miarę przetłumaczy na polski by sobie można było po polsku zagrać ;).Swoją drogą, to do któregoś z was chłopaki, kojarzycie taki kanał na yt anomalous dugout? jeśli nie to polecam bo gość robi świetną robotę w stalkerskim uniwersum i lore, można się zainspirować i dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy :).