Ogłoszenia:

New Project: Prawie kwadrans z nowym dziełem twórców Lost Alphy DC

img
lis
28

Nowe wideo zdradza nieco informacji na temat moda i pokazuje niewielki fragment gameplayu. Wygląda na to, że jest na co czekać.

Najnowsze dziecko twórców Lost Alphy DC rozwija się w niespiesznym tempie. Informacji na jego temat jest dość mało i pojawiają się rzadko, zwykle nie są też zbyt znaczące – zwiastun benchmarku, a potem sam benchmark pozwoliły nam zobaczyć małe nowości i na tym właściwie koniec. Jakiś czas później zdradzono, że mod wyjdzie w trzech częściach, pojawił się mętny zarys fabuły i całkiem obszerny FAQ.

Dziś dostaliśmy wreszcie solidną pigułkę wiadomości, jakie rzucają konkretniejsze światło na New Project. Opublikowano materiał trwający prawie kwadrans, w którym developerzy omawiają kilka istotnych spraw. Na początek kwestia lokacji: w pierwszej części modyfikacji zobaczymy 5 znajomych miejsc i będą to Kordon, Wysypisko, Agroprom, Dolina Mroku i jedna lokacja podziemna.

Lost Alpha pod względem projektu odwiedzanych miejsc była bardzo dobra i właściwie mało kto wymagał w w tym względzie więcej. Mimo tego autorzy Nowego Projektu postanowili ustawić poprzeczkę wyżej:

„Naszym głównym celem w projektowaniu lokacji jest podciągnięcie ich do poziomu nowoczesnych gier. Chodzi o ich dopracowanie, wypełnienie i oczywiście wielkość. Niektóre poziomy zostały zwiększone do rozmiarów znanych z Zewu Prypeci, a inne nawet bardziej”.

Co ważne, lokacje w New Project nie starają się na siłę pokrywać z tymi w rzeczywistości; twórcy dali sobie trochę artystycznej wolności, zatem odwiedzane miejsca będą co najwyżej zainspirowane Czarnobylem i utrzymane w starym, dobrym stylu Stalkera. Twórcy sami przyznają, że to właśnie ten etap tworzenia moda jest bardzo pracochłonny i stanowi główny powód stosunkowo małej prędkości rozwoju.

Oprócz lokacji, zwiększy się różnorodność postaci. Dzięki nowym modelom i różnym wariantom wizualnym twarzy, podstawowych postaci pobocznych będzie 45, a ta ilość zwiększy się za sprawą dodatkowych wariacji – enpece, jak na stalkerów przystało, będą nosić maski, czapki, różne stroje etc.

Fabularnie gra pozostaje wierna stalkerskiemu uniwersum wykreowanemu przez GSC, jednak w miejscach, w których lore posiada nieco dziur lub braków, New Project dokłada swoje kilka groszy w kwestii wyjaśniania niektórych zjawisk, obserwacji innych stalkerów znajdywanych w formie notatek czy zadań pobocznych. Nie jest to nic nowego, ponieważ podobne zabiegi widzieliśmy w mnóstwie innych modów, ale można zrobić to dobrze, albo bardzo kiepsko, przy czym jest to jedno z niewielu pól, na których twórcy fanowskich treści mogą się popisać kreatywnością.

Spory fragment materiału to prezentacja fragmentu rozgrywki, która całkiem nieźle pokazuje koncepcję Nowego Projektu, a towarzysząca jej muzyka buduje gęsty, znajomy klimat. Cały materiał zobaczycie tutaj, a po obejrzeniu będzie wam smutno, że New Project nie ma jeszcze ustalonej daty premiery.

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!
  • img
    gru 3, 2022 @ 9:53 am

    Dziękuję

  • img
    Wujciofaja Odpowiedz
    gru 18, 2022 @ 10:58 am

    Wygląda na to że rzeczywiście jest na co czekać, oby mod był zoptymalizowany pod nie tak high endowe komputery bo graficznie jest zbliżony do modyfikacji w stylu anomaly.Ale ta nowa(?) zona wygląda smacznie, znacznie więcej wyludnienia i otwartej przestrzeni do eksploracji zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, tak to wygląda.Jak ten mod/gra (?) wyjdzie to mam nadzieję że ktoś to w miarę przetłumaczy na polski by sobie można było po polsku zagrać ;).Swoją drogą, to do któregoś z was chłopaki, kojarzycie taki kanał na yt anomalous dugout? jeśli nie to polecam bo gość robi świetną robotę w stalkerskim uniwersum i lore, można się zainspirować i dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy :).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *