Ogłoszenia:

New Project – najczęściej zadawane pytania

img
paź
20

Powtarzające się pytania o to, czym właściwie będzie New Project skłoniły twórców do przygotowania krótkiego FAQ.

Na początku deweloperzy podkreślają, że mod ciągle jest w fazie rozwoju – wiele rzeczy może się jeszcze zmienić, z części mogą zrezygnować lub wręcz przeciwnie, mod może zostać wzbogacony o zupełnie nowe pomysły. Obecnie – jakkolwiek by to nie zabrzmiało – fundamenty New Project już powstały i to właśnie ich dotyczy poniższy FAQ. Przytaczamy go w całości.

Kto odpowiada za New Project?

Zespół pasjonatów z różnych miast i krajów. Wcześniej pracowaliśmy nad Lost Alpha DC.

Jaka platforma służy za podstawę New Project?

Zmodyfikowany silnik Lost Alpha DC, do którego przenieśliśmy wszystkie niezbędne funkcje z silnika Zewu Prypeci. W efekcie tego z Lost Alphy zostało mniej, niż zostało zabrane z Zewu Prypeci.

Dlaczego akurat taki tytuł?

Powodów jest kilka. Po pierwsze: to tak naprawdę nasz pierwszy, duży projekt, który tworzymy od zera i w którym wyznaczyliśmy sobie konkretny poziom jakości. Po drugie: w nazwie kryje się jeden z głównych zwrotów akcji.

Jakie funkcje zawiera silnik?

Wiele zmian i poprawek dotyczących rozgrywki, optymalizacji, dźwięku, itp. Najważniejsze zmiany to oczywiście przejście na x64 i obsługa wielu wątków.

Czy w modzie będzie fabuła, czy tylko „piaskownica”?

New Project będzie miał fabułę podzieloną na 3, połączone ze sobą rozdziały. Mimo tego gracz niemal od początku otrzyma pełną swobodę działania.

Gra będzie podzielona na rozdziały? Co to znaczy?

Pracujemy nad dużą liczbą zawartości. Aby usprawnić ten proces, a także skrócić ogólny czas tworzenia moda, zdecydowaliśmy się wydać go w 3 połączonych ze sobą częściach – rozdziałach. W tej chwili zajmujemy się tworzeniem pierwszego z nich, a po ukończeniu rozpoczniemy pracę nad drugim i następnie trzecim. Zawartość drugiego rozdziału będzie zawierała zawartość pierwszego, a trzeci będzie właściwie pełną grą.

Jakiego zestawu lokacji używacie? Ile będzie map w grze?

Tworzymy własne lokacje, ale korzystamy również z tych pochodzących z CB3, które udostępnili nam autorzy moda. Pierwszy rozdział będzie zawierał lokacje znajdujące się na południu Zony – Kordon, Wysypisko, Dolinę Mroku, Agroprom i jeszcze dwie, o których opowiemy później. Staraliśmy się rozbudować i odświeżyć mapy znane z oryginału, a wynik tych starań ocenicie grając w New Project.

Jaki będzie New Project?

W dużej mierze podobny do Zewu Prypeci pod katem symulacji życia, progresu fabularnego, swobody działania, poszukiwania artefaktów, etc. Wdrażamy zarówno własne pomysły, jak również czerpiemy inspiracje ze znanych projektów, jednak skupiamy się głównie na oryginalnych grach i to ich tropem podążamy, projektując rozgrywkę.

O czym będzie fabuła?

Główny wątek opowiada historię oddziału stalkerów, który zniknął w drodze do Centrum Zony po wyłączeniu Mózgozwęglacza. Jeden z członków drużyny, niejaki Spartakus cudem przeżył i z niewyjaśnionych przyczyn znalazł się w zupełnie innym miejscu. Kierując nim, spróbujemy zrozumieć co się stało i odnaleźć naszych przyjaciół.

Będą zadania poboczne?

W grze znajdą się trzy rodzaje zadań. „Legendy” to duże zadania, obejmujące całą lokację i większość jej bohaterów. „Historie” opowiadają o wydarzeniach wewnątrz frakcji i stalkerskich przymierz. Ostatnie opowiedzą o perypetiach konkretnych stalkerów. Pojawią się także cykliczne zadania z cyklu „przynieś, wynieś, podaj, pozamiataj”. Usiłujemy wprowadzić odpowiednią liczbę zadań dodatkowych, aby gracz w każdej chwili mógł się oderwać od głównego wątku fabularnego.

Czy w modzie znajdą się hardkorowy surwiwal i ekonomia?

Wszystko zależy od wybranego poziomu trudności. Staramy się znaleźć równowagę, by New Project przypadł do gustu zarówno hardkorowym graczom, jak i tym, którzy cenią bezproblemową rozgrywkę. Oznacza to, że poziom łatwy będzie naprawdę łatwy, a trudny – bardzo wymagający. Nie będzie jednak takich elementów jak crafting, choroby, zimno, konieczność rozbijania obozu i gotowania jedzenia nad ogniskiem. W modzie zostaną zachowane te potrzeby, które znacie z Lost Alpha DC, czyli jedzenie, woda oraz sen.

Czy macie prawdziwe menu 3D?

Tak, to jest pełny poziom z interaktywnym interfejsem, który otwiera się zaraz op uruchomieniu gry. Jeśli zmienisz jakieś ustawienia bez restartu, zobaczysz rezultat od razu w menu. Podczas właściwej rozgrywki zamiast menu 3D, pojawia się przezroczyste okno 2D, a w tle znajduje się zatrzymana rozgrywka.

Jak dobrze zoptymalizowany będzie New Project?

Nieustannie pracujemy nad wszystkimi aspektami optymalizacji i staramy się, by gra była tak wygodna, jak to tylko możliwe.

Jaki pakiet broni zostanie użyty w modzie?

Ten sam, który znacie z Lost Alpha DC, ale z pewnymi modyfikacjami. Specjalny pakiet broni opracowany z myślą o New Project zostanie wydany po premierze pierwszego rozdziału.

Będą aktorzy głosowi?

Planujemy udźwiękowić wszystkie kluczowe postacie.

Będą modele postaci HD?

Pracujemy nad remasterowaniem oryginalnych modeli. Wkrótce podzielimy się efektami.

Jak będzie wyglądał system zapisu?

Zapisywanie będzie możliwe w bezpiecznych miejscach, obficie rozrzuconych po lokacjach, a także podczas wykonywania zadań, gdy zajdzie taka potrzeba.

Czy będzie transmutacja artefaktów?

Tak, ale będzie to miało nieco inną mechanikę, o której porozmawiamy innym razem.

Co z grafiką?

New Project będzie posiadał jedynie w pełni dynamiczne oświetlenie, oparte na DirectX 11.

Będzie nowy interfejs?

Tak, staramy się stworzyć nasz własny, unikalny interfejs podobny do oryginalnego. Poza tym w modzie znajdzie się drugi, minimalistyczny, na który będzie można przełączyć się w każdej chwili.

Co z ulepszaniem broni?

Broń będzie można ulepszać u techników, ale do tego będą potrzebowali różnych narzędzi, które trzeba będzie najpierw odnaleźć.

Co za muzykę usłyszeć możemy w udostępnianych przez Was filmach?

To jest muzyka, którą tworzymy specjalnie dla New Project. Niektóre utwory można odsłuchać w naszej grupie na VK.

Będą pojazdy?

Nie.

Kiedy New Project zostanie wydany?

Skupiamy się na najbliższym roku, może dwóch latach.

Chcę dołączyć do ekipy i brać udział w rozwoju moda. Co mam zrobić?

Napisz do nas na VK, albo bezpośrednio do członków naszego zespołu (kontakty są publicznie dostępne w grupie) lub na Discordzie. Wszystko znajdziesz na naszej grupie na VK.

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.