Ogłoszenia:

Modowanie S.T.A.L.K.E.R.-a 2 – nie wszystko będzie gotowe na premierę

img
cze
14

Część funkcjonalności nie będzie dostępna od premiery… Jest się czego bać?

Mody do trylogii przedłużyły tej grze życie o co najmniej dekadę. To naturalne, że wielu fanów czeka z zapartym tchem na to, by rozpocząć modowanie na zupełnie nowej platformie. Zapewnienia szefa PR-u studia, Zachara Boczarowa sugerowały, że odpowiednie narzędzia dostępne będą już na premierę.

Od czasu pierwszych rozmów na ten temat minęło sporo czasu, a nieliczne nowe wiadomości o grze nie podejmowały tej kwestii. Z jednej strony to zrozumiałe – w końcu podstawą do modowania jest premiera S.T.A.L.K.E.R.-a 2 a tak długo, jak gra nie miała nawet określonej daty wydania, nie było sensu zadawać pytań o tworzenie modyfikacji. Przy okazji wczorajszej konferencji Xboxa na E3 ogłoszono przyszłoroczną datę premiery i – jak nietrudno się domyślić – społeczność natychmiast zwróciła uwagę na pewien paradoks: skoro S.T.A.L.K.E.R. będzie otwarty na tworzenie modów, to dlaczego w edycji przedpremierowej (którą zobaczycie np. tutaj) jednym z bonusów są skórki do broni? W końcu podmiana tekstur to jedna z najbardziej oczywistych zmian, jakie można wprowadzić do gry.

Jeden z fanów postanowił zapytać GSC o to wprost i uzyskał taką oto odpowiedź:

„Wiemy, jak ważna jest dla społeczności możliwość tworzenia modów. Dlatego część funkcjonalności będzie dostępna już na premierę gry, a pozostałą – dodamy później”.

Wygląda więc na to, że narzędzia moderskie wspominane dwa lata temu przez Boczarowa będą dostępne, ale – przynajmniej początkowo – w ograniczonej formie. Nie ma w tym absolutnie nic dziwnego – w końcu S.T.A.L.K.E.R. 2 to ogromna gra (150 GB miejsca na dysku!) i zanim zabierzemy się za tworzenie oraz ogrywanie modów, warto byłoby poznać każdy zakamarek świata, jaki przygotowało dla nas GSC Game World.

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *