Viam Fata to ulepszona wersja moda Kroniki Zony: Historia Messera, pod wieloma względami przewyższająca poprzedniczkę.
W skrócie
Tytuł oryginalny: Хроники Зоны: Viam fata
Twórca: Minor
Data wydania: ~2012
Wersja językowa: PL
Autor spolszczenia: ?
Wymagana wersja gry: 1.0004
Opis
Kroniki Zony: Viam Fata to ulepszona wersja Kronik Messera, stworzonych w 2012 roku. Wcielamy się (znowu… 😉 ) w Messera, który budzi się w jednej z piwnic wioski nowicjuszy na Kordonie. Zorientowawszy się, że nic nie pamięta, usiłuje poskładać resztki wspomnień. Wkrótce wpada na trop wielkiej tajemnicy, którą wraz z nim będziemy mieli okazję odkryć…
W tej odsłonie Kroniki Zony są stabilniejsze a historia, choć pozostała bez większych zmian, zyskała kilka różnych opcji prowadzenia fabuły, uzależniając kolejne wydarzenia od naszych decyzji.
- Zona jest bardziej letnia, niż jesienna;
- dodano nowe mutanty;
- wiele dźwięków z buildów;
- zmieniony balans handlu;
- możliwość opowiedzenia się po jednej z dwóch stron i liczne mniejsze wybory podczas rozgrywki;
- zaludnienie lokacji zmniejszono o około 60%;
- możliwość ulepszania kombinezonów;
- nowa broń;
- zmieniona atmosfera na bardziej ponurą
Pobieranie
Instalacja
Rozpakowujemy archiwum, jak zawsze polecamy do tego darmowy program 7zip.
Folder gamedata przenosimy do głównego katalogu gry i zgadzamy się na zamianę plików.
Często spotykane błędy
Expression : falseFunction : CXml::InitFile : E:stalkerpatch_1_0004xrXMLParserxrXMLParser.cppLine : 87Description : XML file:uimaingame.xml value: errDescr:Error reading Attributes.
Należy odnaleźć plik maingame.xml i otworzyć go dowolnym edytorem tekstu – może być nawet systemowy Notatnik. Znajdujemy linię:
<artefact_panel x="188" y="99908" width="730" height="50" cell_width="50" cell_height="50" scale=2.00."/>
I zmieniamy ją na tę:
<artefact_panel x=”188″ y=”99908″ width=”730″ height=”50″ cell_width=”50″ cell_height=”50″ scale=”2.00″/>
Expression : fatal errorFunction : CScriptEngine::lua_errorFile : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cppLine : 73Description : <no expression>Arguments : LUA error: ...nors.t.a.l.k.e.rgamedatascriptsdoc_viewer.script:46: attempt to index upvalue 'st' (a nil value)
Odnajdujemy plik ui_custom_msgs i otwieramy go – jak poprzednio – dowolnym edytorem tekstu. Dopisujemy linię:
#include "uiui_custom_msgs_doc_viewer.xml
FATAL ERROR[error]Expression : e_entity[error]Function : xrServer::Process_event_reject[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamexrServer_process_event_reject.cpp[error]Line : 12[error]Description : entity not found. id_parent=0 id_entity=16131 frame=1607554stack trace:
Expression : fatal errorFunction : CScriptEngine::lua_errorFile : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cppLine : 73Description : <no expression>Arguments : LUA error: ...nors.t.a.l.k.e.rgamedatascriptsdoc_viewer.script:46: attempt to index upvalue 'st' (a nil value)
Na powyższe dwa jedynym sposobem jest ponowne uruchomienie gry.