Wszystko wygląda znajomo, ale jakby… lepiej?
Próby przenoszenia STALKER-a w całości lub w części na inne silniki to historia prawie tak długa, jak historia istnienia na rynku całej serii. Były liczne próby przeniesienia mechanik, atmosfery i wszystkiego, co definiuje serię od GSC na CryEngine – jedne upadały szybciej, drugie później, ale żaden z tych modów nie ujrzał światła dziennego. Moderzy chętnie sięgali też po inne technologie, jak np. Creation Engine (powstający Oblivion Chronicles), Unity (klik) czy, naturalnie, Unreal Engine (jak remake od Ivana). Co jakiś czas pojawiają się doniesienia o kolejnych projektach. W końcu kto zabroni próbować?
Kilkanaście godzin temu zadebiutował kolejny “remake”, choć tym razem nie jest to pełnoprawna gra ani zapowiedź jej powstania, a prezentacja tylko jednej lokacji znanej ze STALKER-a i przeniesionej na Unreal Engine 4. Bar “100 radów”, mieszczący się na terenie fabryki Rostok wygląda dokładnie tak, jak go zapamiętaliśmy – tyle, że nieco lepiej.
Więcej screenów znajdziecie w tym miejscu.