Kolejna próba przeniesienia Stalkera na Unreal Engine, ale tym razem… w pewnym sensie udana.
Ile to już wersji Stalkera na silniku Epica mieliśmy? Sporo, ale najbardziej odznaczał się oczywiście projekt Ivana Sorce’a, mający nie tylko przenieść całą trylogię na Unreal Engine 4, ale także wzbogacić całość o kilka autorskich dodatków, jak np. całkiem nowy Kordon. Wyszło średnio, ponieważ prace nad Shadow of Chernobyl Remastered UE4 zostały wstrzymane i ciężko zgadywać, czy jeszcze kiedykolwiek o nim usłyszymy.
Natura, także ta anomalna, nie znosi próżni i w ostatnich miesiącach jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się informacje o kolejnych próbach porzucenia leciwego X-Raya na rzecz jednego z najpopularniejszych silników ostatnich lat, jaki będzie napędzał także Stalkera 2. Do wszystkich tych nowinek podchodzimy raczej z dystansem, a obecna sytuacja na świecie sprawia, że zwyczajnie nie chcemy być słupem ogłoszeniowym dla projektów ludzi tępo wierzących w rosyjską propagandę, jednak kilka tygodni temu na horyzoncie pojawiło się coś, co nie dość, że u podstaw brzmi całkiem sensownie, to jeszcze właśnie opublikowano działający build.
Screeny może nie są najlepszej jakości, ponieważ nie mam sprzętu do gruntownego przetestowania kompilacji, ale jeśli macie co najmniej 16GB RAM-u i GTX-a 1660, możecie spróbować swoich sił. Na ten moment dostępny jest tylko Kordon, ale być może wkrótce pojawi się więcej lokacji. Pomimo zastosowania wielu bajerów z najnowszej iteracji Unreal Engine większość elementów jest surowa i raczej odwołuje się do oryginalnego Cienia Czarnobyla, a nie przenosi grę na nowy poziom, powodując natychmiastowy opad szczęki oglądającego.
I tu kryje się sedno projektu, który ma nie tyle przenieść Stalkera na Unreal Engine, co stworzyć zestaw narzędzi, pozwalający nawet średnio uzdolnionemu modderowi tego dokonać, dzięki czemu zarówno podstawki, jak i wiele klasycznych modów mogą doczekać się drugiego, a nawet trzeciego życia. Co z tego wyjdzie – na tym etapie trudno wyrokować, ale działający całkiem nieźle build pozwala patrzeć w przyszłość z optymizmem.
Kompilację pobierzecie z tego miejsca i odpalicie ją przez jeden z dwóch plików .bat.