Kompilacja, która dostała się do internetu 1 sierpnia 2022 roku. Jest to nic innego, jak Cień Czarnobyla przeniesiony na zmodyfikowany silnik Zewu Prypeci. Choć build posiada obsługę myszy i klawiatury, sterowanie zostało dostosowane do pada, a w interfejsie zaszło kilka zmian, pozwalających grać w miarę komfortowo.
Wnioskując po zawartości archiwum z kompilacją, a także kilku drobnym wskazówkom (w folderze textures znajdziemy tekstury nie tylko z Cienia Czarnobyla, ale także wiele z Czystego Nieba i Zewu Prypeci), podobne porty otrzymałyby pozostałe części trylogii. Z dużą dozą prawdopodobieństwa zajmowała się tym rosyjska firma Elverils, jednak możliwe, że po ataku Rosji na Ukrainę GSC zdecydowało się zerwać współpracę.
Wśród drobnych zmian, jakie wprowadzono w tej kompilacji, na uwagę zasługuje fakt zastąpienia przestarzałych plików .ogm poczciwym formatem mp4. Zmiana wydaje się symboliczna, ale każdy, kto miał okazję pracować z plikami audio i wideo w Stalkerze wie, jaka to była katorga.
Konsolowy port Cienia Czarnobyla jest grywalny, choć bywa kapryśny – mogą się zdarzyć wyloty do pulpitu, a także problemy przy wyłączaniu gry.
Pobierz
Instrukcja instalacji
Rozpakowujemy archiwum. W systemowym folderze Dokumenty tworzymy nowy o nazwie xray, następnie przenosimy tam plik user.ltx z archiwum builda. Startujemy z pliku run.bat.
Jak odpalić builda w języku polskim?
Najprościej – wchodzimy do gamedata-soc\config i w pliku localization.ltx (który można otworzyć systemowym notatnikiem) zmieniamy linijkę:
language = rus
na
language = pol
Gdyby ten sposób okazał się nieskuteczny, możecie zrobić inaczej – wejść do gamedata-soc\config\text. Nazwę folderu rus zmienić na dowolną inną. Następnie tworzymy nowy folder o nazwie rus i kopiujemy tam zawartość folderu pol, czyli naszą lokalną wersję językową. W pliku localization.ltx zjeżdżamy na sam dół i w sekcji font_prefix zmieniamy ostatnią linijkę. Ma to wyglądać tak:
rus = _cent