Choć chronologicznie build 1114 nie jest pierwszy, można go uznać za pierwszy, który pokazuje koncepcję S.T.A.L.K.E.R.A.-a. Dostępne są dwie lokacje – Kordon oraz Agroprom. Ogólna geometria pierwszej po wielu przeróbkach przetrwała aż do wydania gry. Druga składa się tylko z fabryki, do której w późniejszych kompilacjach dojdą okoliczne tereny oraz sam budynek instytutu.
Wśród dostępnych broni znalazły się zarówno te, które zobaczymy w Cieniu Czarnobyla jak i ostatecznie wycięty minigun. Większość dźwięków uzbrojenia pochodzi z Counter Strike’a. Można postrzelać do żołnierzy, szczurów lub zombi – wszystkie posiadają bardzo podstawową sztuczną inteligencję.
W porównaniu z poprzednimi kompilacjami postęp jest ogromny, a po wizji futurystycznej strzelanki w azteckich klimatach nie ma śladu.
Build pojawił się w internecie najprawdopodobniej za sprawą jednego z pracowników GSC.
Pobierz
Instrukcja instalacji
Wystarczy rozpakować i można grać. Uruchamiamy oczywiście przez załączone pliki wsadowe.
Jeśli chcecie włączyć lub wyłączyć deszcz na Kordonie, wciśnijcie tyldę (~) i wpiszcie komendę:
e_signal level.weather.rain.start e_signal level.weather.rain.stop
W podobny sposób (lub bezpośrednio w pliku user.ltx, jak w pełnej wersji gry) można zmieniać inne ustawienia.
Mam niezły problem. Nie da się chodzić w tym buildzie.
Wszystkie ustawienia, tak samo jak w oryginalnej grze, znajdują się w user.ltx. Za poruszanie odpowiadają:
bind forward kX
bind back kX
bind lstrafe kX
bind rstrafe kX
Gdzie X to kolejno WSAD. I tak też powinno być wszystko ustawione, ale możesz jeszcze sprawdzić…