Ogłoszenia:

Arena – PUBG spotyka Cień Czarnobyla na UE4

img
Paź
26

Po oficjalnym ogłoszeniu, że S.T.A.L.K.E.R. 2 powstaje na Unreal Engine 4, wielu moderów sięgnęło po ten silnik. Jednym z projektów korzystających z dobrodziejstw technologii Epica jest Arena.

Czym będzie mod? W wielkim skrócie połączeniem najlepszych funkcji znanych ze S.T.A.L.K.E.R.-a: Cienia Czarnobyla, PUBG oraz… Escape From Tarkov, z odrobiną Counter Strike’a. Arena to produkcja typowo wieloosobowa, a sam tytuł moda nawiązuje do planowanego rozszerzenia tego elementu rozgrywki o nowe elementy oraz tryby. Zastanawiacie się, jak to będzie wyglądało w praktyce? Sami twórcy piszą o koncepcji swojego dzieła w ten sposób:

„Na dużej lokacji, takiej jak np. Bagna ścierają się dwie drużyny. W tym czasie można zabijać wrogich graczy, okradać ich, likwidować mutanty, wykonywać zadania, itd. Za zabijanie graczy nie są liczone żadne dodatkowe punkty. Po zakończonej rozgrywce udajesz się do handlarza, by sprzedać wszystkie łupy. Drużyna, której członkowie zginęli lub zebrała mniej zasobów, dostanie gorszy sprzęt na samej arenie, gdzie rozgrywane są walki lub inne wyzwania na punkty. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie ich najwięcej”.

Twórcy podkreślają, że niektóre elementy rozgrywki mogą się różnić, choć robią wszystko, by była jak najbardziej zbliżony do powyższego opisu. Kilka podstawowych rzeczy, jak np. ogólny system animacji, strzelania, odrzutu czy poruszania się, zostały już przygotowane.

Drużyny będą składać się maksymalnie z 10 graczy – po 5 osób w jednej. Po każdej rundzie na większej lokacji, zespoły spotykają się na arenie, następnie wracają na dużą lokację, potem znowu na arenę i tak dalej aż do końca.

Na tym etapie ciężko przewidzieć, co stanie się z tym projektem. Arena wygląda całkiem nieźle, choć na ten moment jeszcze skromnie. Martwi inspiracja Wyborem, który skończył marnie, ale jeśli twórcy nie pójdą o krok za daleko, Battlestate Games nie powinno mieć powodu, by interweniować w tej sprawie.

Przed weekendem twórcy udostępnili dwa materiały. Na pierwszym zobaczymy zaimplementowaną już postać gracza:

Drugi film to poprawiony odrzut broni i nowe dźwięki:

Autorzy stosunkowo rzadko dzielą się nowościami, ale jeśli chcecie być z Areną na bieżąco, obserwujcie kanał projektu na YouTube.

Podobało się? Udostępnij i pomóż w ekspansji Centrum Zony!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *