Dziwnych projektów ciąg dalszy. Tym razem anulowany S.T.A.L.K.E.R. 2 na Unity.
Mamy już remake na Unreal Engine 4, który powstaje w swoim własnym tempie. Mamy też pierwszy, nieśmiały port na Unity – tutaj jednak nie ma żadnego potwierdzenia, że jakiekolwiek prace są prowadzone dalej. Unity, mimo często powracającego problemu z optymalizacją to świetny silnik, który teraz posłuży do stworzenia… S.T.A.L.K.E.R.-a 2.
Niedawny wyciek materiałów z anulowanej kontynuacji będzie podstawą do przeniesienia S.T.A.L.K.E.R.-a 2 z 2011 na nowy silnik. W tym momencie projekt jest dopiero w powijakach – trwa przenoszenie zawartości builda na Unity, a przy okazji rozpoczęcia prac, autor opublikował kilka screenów.
Co wartego uwagi – oprócz nowego silnika – znajdzie się w tej produkcji? Na pewno klasyczne dla S.T.A.L.K.E.R.-a systemy, takie jak handel czy zarządzenie ekwipunkiem, ale również możliwość modyfikowania uzbrojenia, wzorowana na tej z Escape From Tarkov. Pozostaje mieć nadzieję, że autor nie pokusi się na to, czego dopuścili się twórcy “Wyboru”, a potem – “Wołnogradu”.
S.T.A.L.K.R. 2 – 2.0.1.1., jak ochrzcił projekt jego twórca, ukaże się już w 2022 roku, ale w niestandardowy sposób. Dostaniemy jedną dużą mapę z różnymi lokacjami, jednak będzie rozbudowywana za pomocą dalszych aktualizacji. Do lutego 2022 autor planuje stworzenie kilku lokacji startowych, a co dalej – czas pokaże.
Grubo… Oby twórcy się chciało doprowadzić projekt do końca.